شرایط سفر به جزیره با تور قشم

تور قشم - کاماپرس
آریاک سفر

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران دارای طبیعتی منحصر به فرد با سواحل زیبای شنی، صخره‌ای و مرجانی است. سوغات و صنایع دستی محلی جزیره از جمله مواردی است که تور قشم را برای گردشگران جذاب و متفاوت می‌کند. وجود مردم خونگرم و مهمان نواز که با لهجه بندری صحبت می کنند نیز برای گردشگران بسیار دلنشین است.

در این گزارش لحظه آخر با جاذبه‌های گردشگری و ویژگی‌های تور قشم آشنا می‌شوید.

جاذبه‌های گردشگری قشم

از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم می‌توان به دره ستارگان، جزیره ناز، جنگل حرا، سد گوران، قلعه پرتغالی‌ها، فرش خاکی هرمز، خاک قرمز، بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید اشاره کرد. جزیره قشم به ارزان قیمت بودن کالاها معروف است و بسیاری از مسافران نیز با هدف خرید، به قشم سفر می‌کنند. سیتی سنتر، مرکز خرید ستاره، مجتمع تجاری دو دلفین درگهان و مجتمع تجاری دریا نیز از جمله مراکز خرید معروف قشم است.

ادویه‌های معطر، نان محلی و کیک هلر از سوغاتی‌های معروف قشم است. همچنین صنایع دستی این جزیره به صورت صنایع حصیری، لباس‌های رودوزی شده، انواع گلیم و کارهای دستی که توسط مردمان ساکن جزیره قشم تهیه می‌شود، از دیگر سوغاتی‌های ناب به حساب می‌آید. با تور قشم می‌توان از تمام مراکز خرید دیدن کرد و سوغاتی‌های جذاب خرید.

تور قشم - کاماپرس

دریان سفر امید

روش‌های سفر به قشم

مسیر زمینی: برای سفر با ماشین شخصی به قشم باید به بندرعباس رفت و از آنجا با لنج، خود را به جزیره رساند. امکان حمل خودرو نیز به قشم وجود دارد که مستلزم صرف هزینه و زمان بیشتر است. برای این کار پس از رسیدن به بندرعباس باید 85 کیلومتر دیگر طی کرد تا به بندر پل و اسکله آن رسید و از آنجا با لندینگ کرافت یا شناورهای حمل خودرو به قشم رفت. مسیر طولانی و احتمال ترافیک در برخی ایام سال از جمله مشکلات سفر به قشم از مسیر زمینی است؛ با این حال به دلیل پایین بودن قیمت تور قشم زمینی، این روش طرفداران خاص خودش را دارد.

مسیر هوایی و دریایی: مسیر هوایی راحت‌ترین و بهترین راه برای سفر به قشم است. قشم دارای یک فرودگاه بین المللی است که هر روزه مسافران زیادی از طریق آن وارد جزیره یا از آن خارج می‌شوند. همچنین گردشگران می‌توانند خود را به بندرعباس رسانده و از آنجا با انواع کشتی‌ و قایق‌ به قشم بروند. فاصله قشم تا بندرعباس نزدیک بوده و سفر دریایی نیز تجربه هیجان انگیزی است.

قیمت تور قشم

برای سفر به خلیج فارس نمی‌توان مقصدی ارزان‌تر از قشم پیدا کرد، زیرا هنوز هم تقاضا برای رزرو تور قشم به اندازه کیش نیست و از سوی دیگر قیمت اقامت در هتل‌های قشم نیز پایین است. تور هوایی مهر و پاییز قشم به صورت چهار و پنج روزه در هتل‌های سه تا پنج ستاره برگزار و قیمت آن از شش میلیون و 700 هزار تومان بسته به نوع هتل آغاز می‌شود.

چگونه تور قشم ارزان پیدا کنیم؟

خرید پکیج‌های مسافرتی زمینی، بهترین راه‌ برای رزرو تور قشم ارزان است، اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. به طور مثال می‌توان با برگزیدن زمان مناسب در هر فصل، با تور هوایی ارزان به قشم سفر کرد. رزرو تورهای لحظه آخری نیز راه دیگر سفر ارزان به این جزیره است. تور لحظه آخری با همان کیفیت تورمعمولی برگزار می‌شود، فقط با این تفاوت که چون در تورهای لحظه آخری، ظرفیت پرواز تکمیل نشده، قیمت آنها مناسب تر است.

تور قشم - کاماپرس

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم در فصل زمستان و به طور دقیق‌‌تر از اوایل آذر تا اواخر فروردین‌ است. در این ایام دمای هوا خوب و آب خلیج‌ فارس نیز برای استفاده از تفریحات ساحلی قشم خنک و مناسب است. برای سفر ارزان با تور قشم باید به تاریخ و زمان پرواز دقت کرد. بهترین زمان برای پرواز ارزان به قشم، روزهای اول هفته یا جمعه است. ارزان ترین ماه‌های سفر به قشم نیز مربوط به فصول گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور است.

ارزانترین مراکز خرید قشم

قشم با داشتن مراکز خرید فراوان، یکی از بهترین مناطق برای خرید است. سیتی سنتر، بازار قدیم، بازار مرجان، بازار ستاره، مرکز تجاری دریا درگهان و مجتمع دو دلفین درگهان از جمله مراکز خرید این جزیره هستند که در آنها می‌توان اجناس و انواع کالا را ارزانتر از جاهای دیگر خریداری کرد.

هتل‌های لوکس و جدید قشم

جزیره قشم تا سال 1402 فقط هتل‌های چهار ستاره و بوتیک هتل‌ داشت، اما با افتتاح هتل آراکتا، امکان اقامت گردشگران تور قشم در هتل پنج ستاره با امکانات فراوان نیز فراهم شد. با این حال هتل‌های پرشیا، ارم، آرتا، بوتیک ایرمان، آتامان، سورینت صدف و هتل بوتیک فولتون جزو بهترین و لوکس ترین هتل‌های قشم به شمار می‌روند.

ارزان‌ترین گزینه برای اقامت مسافران در قشم، اقامتگاه‌های بوم‌گردی است، زیرا در این مجموعه‌های اقامتی بسیاری از امکانات وجود ندارد و مسافران بایستی برای صبحانه‌ خود نیز برنامه‌ جداگانه‌ای در نظر داشته باشد.

بهترین رستوران‌های قشم

قیمت غذا در جزیره قشم همانند دیگر شهرهای ایران نیست و نرخ بالاتری دارد؛ به همین دلیل نباید به هر رستورانی رفت. رستوران‌های بومی خاله، نعیم، الوند و فست‌فود شاورما جزو رستوران‌های باکیفیت و قیمت مناسب تور قشم هستند.

تور قشم - کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان