شرایط سفر اربعین اعلام شد

ژیوار

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور قیمت بلیت سفر اربعین را برای زائران هوایی اعلام و نکاتی درباره این سفر بیان کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجید میراحمدی در جلسه ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: سفر چارتر در ایام اربعین ممنوع و قیمت بلیط سفر هوایی اربعین برای زائران 6 میلیون تومان خواهد بود.

میراحمدی در ادامه به کاهش هزینه‌های سفر اربعین اشاره کرد و ادامه داد: قیمت پارکینگ‌ها کاهشی شده‌اند؛ نرخ پارکینگ‌های عمومی برای هر 24 ساعت 5 هزارتومان و نرخ پارکینگ‌های خصوصی برای این مدت زمان 10 هزارتومان است.

این مقام مسئول درباره واکسن زائران سفر اربعین گفت: زائران باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند و تزریق دو دوز واکسن اجباری است ولی اگر از تزریق دوم شش ماه گذشته باشد باید دوز یادآور نیز تزریق شود.

دریان سفر امید

زائران اربعین می‌توانند از کدام مرزها عبور کنند؟

طبق گفته میراحمدی مبنای بیمه زائران 18 هزارتومان در حالی‌که خدمات نسبت به سال گذشته از 23 درصد به 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی درباره مرزهای خروج از کشور بیان کرد: زائران کشور می‌توانند از مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین خارج شوند ولی اتباع افغانستانی و پاکستانی فقط از مرز شلمچه عبور خواهند کرد همچنین اتباع دیگر می‌توانند از مرز خسروی عبور کنند. مرزها 24 ساعته فعالیت خواهند کرد ولی تردد از مرز خسروی به دلایل امنیتی فقط تا ساعت 17 هرروز انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور درباره شرایط ترابری و حمل‌ونقل گفت: بهتر است زائران از وسیله شخصی برای رسیدن به مرز استفاده کنند ولی امکانات ترابری در حوزه حمل‌ونقل نیز قرار است برآورده شود. در مرز عراق نیز طبق صحبت‌های سفیر با طرف عراقی قرار شده است امکانات ترابری عراقی به پشت مرز خسروی برای حمل‌ونقل زائران بیاید.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: موکب‌ها از تاریخ 28 مردادماه مصادف با 21 محرم می‌توانند در عراق آماده شوند و مسئول تامین امنیت در عراق با حشدالشعبی و همچنین وزارت دفاع عراق است.

میراحمدی به ثبت‌نام یک میلیون و 600 هزار نفر در سامانه سماح اشاره کرد و ادامه داد: حدود 4 تا 5 میلیون زائر با زائران غیرایرانی در مراسم اربعین حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز