شرایط دریافت ویزای ویتنام برای ایرانیان و افغان‌ ها

ویزای ویتنام - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مناظر زیبا و سواحل بکر در کنار فرهنگ منحصربه‌فرد ویتنام، باعث شده که افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

کاماپرس در این گزارش نحوه دریافت ویزای ویتنام برای ایرانیان و افغان ‌ها را بررسی کرده است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ویتنام برای ایرانیان و افغان‌ها

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ویتنام مانند هر ویزای دیگری برای ایرانیان و افغان‌ها شامل پاسپورت با شش ماه اعتبار و بلیط هواپیما و واچر هتل  است. پیش از هرچیزی، افراد باید فرمی مبنی بر درخواست ویزا را پر کنند و ارائه دهند. گردش سه ماهه حساب از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ویتنام به شمار می‌رود. کسانی که با هدف تحصیلی به ویتنام می‌روند، باید نامه پذیرش از دانشگاه را در کنار مدارک دیگر خود ارائه دهند.  ایرانیان و افغان‌ها برای دریافت این ویزا می‌توانند به صورت الکترونیکی اقدام کنند و نیز می‌توانند از ویزای فرودگاهی این کشور استفاده کنند.

انواع ویزای ویتنام

ویزای توریستی: ویزای توریستی ویتنام تنها برای کسانی صادر می‌شود که به قصد سفر و گردش به این کشور می‌روند. البته افراد با دریافت این ویزا نمی‌توانند هیچ‌گونه کار تجاری یا تحصیلی در این کشور انجام دهند. این ویزا در دو نوع یک بار ورود و چندبار ورود صادر می­‌شود. ویزای  توریستی ویتنام با اعتبار اقامت حداقل یک ماه برای یکبار ورود و سه ماه اعتبار اقامت برای ویزای  توریستی چند بار ورود ( مولتیپل ) صادر می‌گردد. ویزای توریستی ویتنام را می‌توان به صورت فرودگاهی و در خاک این کشور یا به صورت الکترونیکی دریافت کرد.

صدور ویزا برای ایرانیان و افغان‌ها حدود سه هفته طول می‌کشد.

ویزای تجاری: این ویزا از لحاظ اعتبار و تعداد ورود، انواع مختلفی دارد. ویزای تجاری را می‌توان به صورت یک‌بار یا چندبار ورود 30 روزه یا 90 روزه دریافت کرد. کسانی که می‌خواهند در ویتنام کسب و کار ایجاد کنند یا قصد تجارت یا مراودات تجاری و بازرگانی دارند، می‌بایست ویزای تجاری این کشور را دریافت کنند. البته اخذ این ویزا مشروط به داشتن کارت بازرگانی است.

ویزای تحصیلی: کسانی که از سمت دانشگاه‌های ویتنام پذیرش تحصیلی گرفته­‌اند و قصد ادامه آموزش در این کشور دارند، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. این افراد باید مدارک پذیرش دانشگاه به همراه دیگر مدارک خود را برای دریافت این ویزا ارائه دهند.

ویزای کاری: افرادی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند که پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای ویتنامی داشته باشند. البته این ویزا بعد از ورود به خاک این کشور صادر نمی‌­شود و برای دریافت آن همانطور که گفته شد، می‌بایست از سوی کارفرما جاب آفر داشت. همچنین این ویزا برای افرادی که می‌خواهند بعد از رفتن به این کشور برای کار اقدام کنند، صادر نمی‌شود.

دلایل ریجکت شدن ویزای ویتنام

احتمال ریجکت یا باطل شدن ویزای ویتنام بسیار کم است؛ با این حال، ممکن است مواردی باعث شود که ویزا ریجکت شود. یکی از دلایل مهم ریجکت شدن ویزای ویتنام، ناقص بودن مدارک، غلط املایی یا اشتباهات جزئی در مدارک است که افراد می‌توانند بلافاصله ایرادات را رفع کرده و دوباره برای اخذ ویزا اقدام کنند.

اخذ ویزای ویتنام برای ایرانیان و افغان‌ها با «سفر هالیدی»

وبسایت سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری، سفر و اخذ ویزا فراهم کرده است. این مجموعه دارای تیمی متشکل از برنامه‌نویسان، افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری بوده و مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌­های دیجیتال تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا کسب‌ کرده است.

علاقه‌مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می­توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس بگیرند یا به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای تسهیل روند اخذ ویزا می‌توان به نشانی اینترنتی https://safar.holiday  مراجعه کرد‌.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز