شرایط تحصیل فوق دکتری در کانادا

تحصیل در کانادا - کاماپرس
ژیوار

شرایط تحصیلی ایده‌آل کانادا باعث شده که بسیاری از افراد برای تحصیل در مقطع فوق دکتری اقدام کنند. به طور کلی برای تحصیل در مقطع فوق دکتری در کانادا قانون ویژه‌ای وجود ندارد و هر کدام از دانشگاه‌ها با قوانین خود، دانشجویان جدید می‌پذیرند. به طور کلی پست داک (فوق دکتری)در کانادا به صورت دوره‌های یک یا دو ساله است که افراد می‌توانند به عنوان محقق در زمینه خاص آموزش ببینند و درآمد کسب کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره شرایط تحصیل فوق دکتری در کانادا پرداخته است.

شرایط تحصیل فوق دکتری در کانادا

شرایط تحصیلی فوق دکتری و پست داک، مشابه شرایط تحصیل دکتری در کانادا است. دانشجویان فوق دکتری در کانادا باید استاد راهنما پیدا کنند و از طریق ارائه مدارک و تاییدیه استاد، در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرند. در طی دوران تحصیل فوق دکتری در کانادا، دانشجویان باید به نگارش مقالات و پژوهش‌های معتبر و مرتبط با رشته‌ تحصیلی خود بپردازند. در طول دوران تحصیل، دانشجویان باید به صورت دستیار استاد راهنما مشغول به فعالیت و تحقیق در زمینه تخصصی رشته خود شوند.

در صورتی که دانشجویان، مدرک دکتری خود را از کشوری به غیر از کانادا گرفته باشند، باید اقدام به معادل‌سازی مدرک کنند. دانشجویان در طول فرآیند معادل‌سازی ممکن است بنا به خواست دانشگاه ملزم به پاس کردن چند واحد درسی شوند.

مهم‌ترین شروط برای ادامه تحصیل فوق دکتری در کانادا، داشتن مدرک دکتری از دانشگاه معتبر، تمکن مالی کافی و مهارت زبانی بالا است. شرط معدل برای گرفتن پذیرش در فوق دکتری اهمیت چندانی ندارد و در مقابل، دانشجویان باید دارای مهارت‌های پژوهشی حرفه‌ای باشند. افراد بعد از اخذ مدرک دکتری، به مدت پنج سال فرصت دارند که برای تحصیل در فوق دکتری در کانادا اقدام کنند. البته متقاضیان با سن بیشتر از 50 سال واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی نیستند. دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط  تحصیلی فوق دکتری باید به قسمت پست داک وبسایت دانشگاه مد نظر مراجعه کنند.

دریان سفر امید

تحصیل در کانادا - کاماپرس

مدارک لازم برای تحصیل فوق دکتری در کانادا

متقاضیان باید در ابتدا همه مدارک را آماده و سپس برای دانشگاه مبدا ایمیل کنند. داشتن نامه پذیرش از جانب استاد راهنما و دانشگاه و همچنین مدرک تحصیلی دکتری و مقاطع قبل‌تر به صورت ترجمه‌شده از مهم‌ترین مدارکی هستند که متقاضیان باید ارائه کنند. توصیه‌نامه تاییدشده توسط اساتید قبلی که نشان‌دهنده توانایی‌های فردی متقاضی باشد، انگیزه‌نامه با اهداف دقیق، پروپوزال تحقیقاتی و رزومه‌های تحصیلی نیز از سایر مدارکی است که دانشجویان برای تحصیل فوق دکتری در کانادا باید آماده کنند. مدارک هویتی و سایر مدارک ذکرشده باید توسط دارالترجمه رسمی به انگلیسی ترجمه و توسط وزارت دادگستری ایران تایید شود.

هزینه تحصیل فوق دکتری در کانادا

بیشتر دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع فوق دکتری، بورسیه تحصیلی ارائه می‌کنند. به عبارتی دانشجویان بعد از اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر در کانادا می‌توانند به صورت رایگان در مقطع فوق دکتری تحصیل کنند. البته باید در نظر داشت که متقاضیان باید هزینه‌های مربوط به مهاجرت و اقامت خود در کانادا را بپردازند. میانگین فاند یا کمک هزینه در نظر گرفته شده برای دانشجویان فوق دکتری در کانادا، سالانه 40 تا 50 هزار دلار است. به طور کلی تحصیل در دوره فوق دکتری نسبت به سایر مقاطع، هزینه کمتری دارد.

تحصیل در کانادا - کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دوره فوق دکتری در کانادا دارند، باید بعد از دریافت تاییدیه از استاد راهنما، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنند. گذرنامه معبتر، مقالات و پژوهش‌های انجام شده توسط فرد، مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل هفت و دعوت‌نامه از جانب استاد راهنما از مهم‌ترین مدارکی است که افراد برای دریافت ویزای تحصیلی باید ارائه کنند.

بهترین دانشگاه‌های مقطع فوق دکتری در کانادا

دانشگاه تورنتو و مک گیل با رتبه 26 و 27 در جهان از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌هایی هستند که متقاضیان برای ادامه تحصیل می‌توانند انتخاب کنند. در رده‌های بعدی، دانشگاه بریتیش کلمبیا، مونترال، وسترن، مک مستر، آلبرتا و واترلو قرار دارند.

تحصیل در کانادا - کاماپرس

تحصیل فوق دکتری در کانادا با «قصران گروپ»

آژانس مهاجرتی قصران دارای سال‌ها تجربه در زمینه سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار و خرید ملک در خارج از کشور است. این مجموعه در تلاش است که کامل‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را متناسب با شرایط مهاجرتی افراد ارائه کند و در کل مسیر طولانی مهاجرت، همراه با آنان باشد. اعضای این مجموعه دارای سابقه مهاجرت و زندگی در بسیاری از کشورهای دنیا هستند و تعداد زیادی از پرونده‌های مهاجرتی موفق را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده‌اند. با توجه به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های مهاجرت تحصیلی، متقاضیان برای دریافت پذیرش در مقطع فوق دکتری کانادا می‌توانند از طریق قصران گروپ اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://ghasrangroup.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گروپ
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان