شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا و پاسخ به چند پرسش مهم

بور
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کانادا با ارائه بورسیه‌های تحصیلی و فراهم کردن شرایط ایده‌آل زندگی و کار، یکی از کشورهایی است که آمار مهاجرت در آن بالا است. طوری که دولت کانادا در سال 2022 در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد تا سال 2025 حدودا یک میلیون و 450 هزار نفر مهاجر می‌پذیرد. شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف، متفاوت است و طبق آمار موجود حدودا 96 دانشگاه برتر دنیا در این کشور قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا در ایالت‌ها و دانشگاه‌های مختلف شاید باهم تفاوت‌هایی داشته باشد؛ اما یک سری قوانین مشترک و ثابت وجود دارد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. کانادا رشته‌هایی مانند پرستاری، روانشناسی، طراحی لباس، هنر و علوم انسانی را بورسیه می‌کند. ویزای تحصیلی کانادا هم به دو شکل ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا در کدام مقاطع فراهم است؟

تحصیل رایگان در کانادا تنها برای کسانی که شهروند هستند و اقامت این کشور را دارند، فراهم است. اما این را هم باید خاطرنشان کرد که دولت کانادا برای مقطع کارشناسی اعطای بورسیه به تعداد بسیار محدود را در نظر گرفته است و باید شرایطی از جمله داشتن معدل بالای 18، نمره آیلتس حداقل 6.5 و استعداد برتر علمی را در کارنامه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

اما شکل بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد کمی فرق می‌کند و اغلب برای درس‌های پژوهش محور خلاصه می‌شود؛ بنابراین دانشجو باید شرایطی از جمله رزومه قوی، مقالات علمی چاپ شده و معدل بالای 17 را داشته باشد. در مقطع دکتری نیز علاوه بر شرایط ذکر شده، نمره GRE بالای 300 و آیلتس بالای 7 برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های کانادا الزامی است. البته در تمامی این مقاطع، شرط تمکن مالی را هم به آن اضافه کنید.

ذکر این نکته هم ضروری است که امکان تحصیل از دوره دبستان در کانادا فراهم است، اما به آن بورسیه تعلق نمی‌گیرد و مدرسه بین‌المللی تورنتو، مدرسه فارسی تورنتو و مدرسه دهخدا از جمله از مدارس ایرانی در کانادا هستند.

بورسیه تحصیلی کانادا-کاماپرس

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا چگونه است؟

برای انتخاب بورسیه تحصیلی در کانادا نباید بی‌گدار به آب زد. پس بهتر است در گام نحست متقاضی شرایط فردی و تحصیلی خود را در نظر بگیرد و بعد از آن، درخواست بورسیه را که شامل مواردی از جمله ارسال اسناد مورد نیاز، رزومه، توصیه نامه و… است را پر کند. از آنجایی هم که بسیاری از بورسیه‌ها نیازمند مصاحبه حضوری و یا تلفنی است، متقاضی باید دلایل خود را برای انتخاب این کشور برای تحصیل و… به‌خوبی توضیح دهد.

گفتنی است برای بورسیه تحصیلی در کانادا مدارکی از جمله، انگیزه نامه یا SOP، ارائه مقالات بین‌المللی و پروپوزال‌های دانشجو، مدارک تحصیلی اسکن شده همراه با ترجمه، مدرک زبان آیلتس و تافل ضروری است.

بورسیه‌ تحصیلی کانادا شامل چند نوع است؟

بورسیه اسکالرشیپ یکی از بورسیه‌های کانادا است که با توجه به شایستگی‌های متقاضی به او تعلق می‌گیرد و کارهای پژوهشی، معدل و نمره زبان برای اخذ آن ضروری است. گرنت و برسری براساس نیاز مالی به متقاضیان داده می‌شود. همچنین کلیه دانشجویان کانادا می‌توانند وام دریافت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بورسیه تحصیلی کانادا تا چه میزان از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد؟

هزینه تحصیل در کانادا به مقطع تحصیلی، شهر و دانشگاه بستگی دارد؛ اما به طور میانگین هزینه فعالیت دانشجویی ماهانه حدودا 400 دلار کانادا، بیمه 840 دلار کانادا، حمل و نقل عمومی 480 دلار کانادا، هزینه تلفن و اینترنت 360 دلار کانادا (تا زمان تنظیم این گزارش) به صورت سالانه اعلام شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ادب ویزاایران کاناداویزا موندیال
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز