شرایط اخذ ویزای شرق آفریقا

ویزای شرق آفریقا - کاماپرس
آریاک سفر

در حال حاضر ورود بدون ویزا به کشورهای شرق آفریقا برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل تقاضای اخذ ویزای شرق آفریقا بالاست. هرچند برخی از کشورهای این منطقه، ویزا را در بدو ورود و در فرودگاه خود صادر می‌کنند، اما باز هم بسیاری از افراد تمایل دارند که ویزای خود را از قبل تهیه و سفر خود را با اطمینان آغاز کنند.

کاما پرس در این گزارش به بررسی ویزای شرق آفریقا و شرایط دریافت آن پرداخته است.

بهترین زمان برای سفر به شرق آفریقا

شرق آفریقا دارای تاریخچه بسیار طولانی و یکی از متنوع‌ترین مناطق از نظر ژنتیکی و زبانی در دنیا محسوب می‌شود. شرق آفریقا شامل کشورهای ماداگاسکار، رواندا، کنیا، تانزانیا، اوگاندا، جیبوتی، اریتره، اتیوپی، سومالی وموزامبیک است و معمولا بهترین زمان سفر به  کشورهای شرق آفریقا از اواسط بهار تا انتهای تابستان است.

ویزای شرق آفریقا - کاماپرس

جاذبه‌های گردشگری شرق آفریقا

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شرق آفریقا شامل پارک‎‌های ملی این کشورها مانند پارک ملی سامبورو و ماسای مارا، شهر نایروبی، سواحل زنگبار، درختان بااوباب و لمورهای ماداگاسکار می‌شود. یکی دیگر از مهمترین جاذبه‌های آفریقا حیوانات غول پیکر نظیر فیل، کرگدن، شیر، پلنگ و گاومیش است.

دریان سفر امید

پارک ملی سامبورو: پارک ملی سامبورو یکی از پارک‌های ملی کنیاست که 165 کیلومترمربع وسعت و در فاصله‌ 350 کیلومتری شهر نایروبی قرار دارد. این پارک یکی از ذخیره‌گاه‌های ملی کنیا محسوب می‌شود.

درختان بااوباب: بائوباب‌ها درختان برگ ریزی هستند که ارتفاع آن‌ها بین پنج تا ۲۰ متر است. بائوباب درختی به‌ظاهر عجیب است که در مناطق کم‌ارتفاع و به اندازه‌ بسیار بزرگ رشد می‌کند. درختان بائوباب در بخش‌های وسیعی از قاره آفریقا، جزیره ماداگاسکار و استرالیا دیده می‌شوند.

شهر نایروبی: نایروبی پایتخت کشور کنیا است. نایروبی در سال ۱۸۹۹ به عنوان یک اردوگاه بر سر خط راه‌آهن بنیاد شد و در سال ۱۹۰۷ به عنوان پایتخت برگزیده شد. این شهر در کنار رودخانه نایروبی در جنوب کنیا قرار دارد.

مجمع الجزایر زنگبار: مجمع الجزایر زنگبار در کشور تانزانیا با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و سواحل و جزایر با شکوه، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. شهر سنگی، جنگل‌های جوزانی و شبه جزیره میچاموی از جاذبه‌های پرطرفدار این جزیره زیبا درکشورتانزانیا است.

ویزای شرق آفریقا - کاماپرس

لمورهای ماداگاسکار: این حیوانات زیبا در ماداگاسکار و جزایر کومورو زندگی می‌کنند. برخی از آنها در جنگل‌های بارانی مرطوب زندگی می‌کنند و برخی دیگر در مناطق بیابانی و خشک به سر می‌برند.

کوه کلیمانجارو: کوه زیبای کلیمانجارو یا بام آفریقا، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری قاره آفریقا محسوب می‌شود. این کوه در کشور تانزانیا قرار دارد و برای کوهنوردی بسیارمناسب است.

پارک ملی ماسایی مارا: پارک ملی ماسایی مارا در کشور کنیا قرار داشته و طبیعت بکر و حیات وحش فوق العاده‌ای دارد. در این پارک جانورانی مانند کرگدن، فیل، شیر و پلنگ وجود دارد که دیدنشان لذت بخش است.

انواع ویزای شرق آفریقا

کشورهای شرق آفریقا ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزاهای چندبار ورود صادر می‌کنند و ایرانیان بدون داشتن ویزا اجازه ورود به هیچ کدام از آنها را ندارند. در ادامه با این ویزاها بیشتر آشنا می‌شوید.

ویزای چند بار ورود (مولتیپل): با ویزای مولتیپل می‌توان به کشورهای کنیا، رواندا و اوگاندا سفر کرد و اعتبار آن سه ماهه است.

ویزای توریستی: این ویزا برای کسانی که به قصد تفریح و تماشای جاذبه‌های گردشگری به کشورهای شرق آفریقا سفر می‌کنند، صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی: این ویزا برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل برای مدت بیش از سه ماه دارند، صادر می‌شود.

ویزای شرق آفریقا - کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای شرق آفریقا

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای آفریقا شامل پاسپورت، دوقطعه عکس 3*4، گواهی پزشکی، اسناد نشان دهنده وضعیت تاهل، گواهی عدم سوءپیشینه، کارت واکسیناسیون تب زرد، رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت و کپی صفحات 2 و 3 پاسپورت می‌شود که باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

دریافت ویزای شرق آفریقا با «سفر هالیدی»

سفر هالیدی با داشتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به راه­‌اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است.این مجموعه تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می‌­کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های ۲۱۰۰۰۱۴۰، ۴۰۲۲۷۹۶۱، ۴۰۲۲۷۹۶۲ و ۴۰۲۲۷۹۶۳ در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان