شاهین سایپا بر چه مبنایی ۲۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد؟

ژیوار

گفته می شود خودرویی که شورای رقابت قیمت گذاری بر اساس آن قیمت نهایی خودرو شاهین را اعلام کرده است، آن خودرویی نیست که خریداران تحویل می گیرند.

به گزارش کاماپرس، قیمت نهایی خودرو شاهین از طرف شورای رقابت قیمت گذاری خودرو ۲۶۷ میلیون تومان اعلام شده است. قیمتی که گفته می شود بر اساس معرفی گزینه های خاص و جدید این خودرو در نظر گرفته شده است.

گویا سایپا برای معرفی خودرو شاهین به شورای رقابت یک خودرو خاص با آپشن های جدید معرفی کرده است، اما خودرویی که در خط تولید قرار دارد هیچ کدام از گزینه های خودرو معرفی شده به شورای رقابت را ندارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به تازگی شورای رقابت فایل درخواست سایپا برای قیمت گذاری شاهین را منتشر کرده است،بررسی این فایل نشان می دهد قیمت گذاری شاهین بر اساس قیمت های کاذب خودروهای رقیب در بازار پیشنهاد شده و شورای رقابت بر اساس آن قیمت نهایی را تعیین کرده است.

دریان سفر امید

قیمت شاهین دنده ای هم ردیف خودروهای اتومات

سایپا برای تعیین قیمت شاهین، قیمت خودروهای برلیانس H330 را 390 میلیون تومان، جک J4 را 390 میلیون تومان، دنا پلاس توربو را 455 میلیون تومان و قیمت آریزو 5 را 530 میلیون تومان به شورای رقابت اعلام کرده است.

یعنی خودروهایی که اتومات هستند.و نکته مهم دیگر اینکه قیمت کارخانه این محصولات که به عنوان رقیب شاهین معرفی شده اند بسیار پایین تر از قیمتی است که سایپا به شورای رقابت اعلام کرده است. به گزارش بیت ران، دنا پلاس توربو اتومات در کارخانه 371 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت کارخانه جک J4 اتوماتیک نیز 360 میلیون تومان است.

حذف آپشن های شاهین در خط تولید

نکته مهم دیگری که در فایل شورای رقابت منتشر شده این است که شاهین با موتور توربوشارژ تولید می شود و این می تواند روی قیمت گذاری بسیار موثر باشد. اما موتور شاهین در خط تولید یک مدل دیگر است. همچنین برخی آپشن ها مانند کروز کنترل، صندلی های برقی و سیستم حفاظت از عابر پیاده در نسخه تحویلی حذف شده اند.

تریم داخلی شاهین در فایل پیشنهادی سایپا کرم رنگ است اما شاهین با تریم مشکی روی خط تولید است. نمایشگر روی سقف برای باز بودن در و بسته نبودن کمربند هم حذف شده و به جای آن آپشن جا عینکی نصب شده است.

نوار کروم دور کیلومتر شمار و جلوپنجره نیز از خودروی در حال تولید حذف شده است. سایپا همچنین در این فایل که مربوط به شهریور ماه است به شورای رقابت گفته این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را می گیرد، اتفاقی که هنوز و پس از گذشت هشت ماه از شروع پیش فروش این خودرو نیفتاده است.

مرکز ملی رقابت ریاست جمهوری اسلامی که این فایل را منتشر کرده در سایت خود آورده است:« مرکز ملی رقابت ضمن انتشار اطلاعات مربوط به خودروهای قیمت گذاری شده از طریق تشکیل کلینیک تجاری، شرکت خودروسازی را مکلف به رعایت کم و کیف خودروهای فروشی بر اساس اطلاعات ارائه شده در کلینیک تجاری قیمت گذاری خودرو می نماید. لذا خریداران خودرو در صورت مشاهده هر نوع مغایرتی در مشخصات خودرو خریداری شده نسبت به مشخصات معرفی شده در کلینیک می توانند به مراجع ذی صلاح مراجعه کنند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “شاهین سایپا بر چه مبنایی ۲۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد؟

  1. محمد گفته:

    سلام ممنونم که به این موضوع می پردازید چون واقعا حق مردم ضایع می شود
    خودروی دنا پلاس هم شاید امکاناتش بهتر از شاهین هم باشد 166 میلیون تومان است چرا این خودرو انقدر الکی گران است

    • مانی گفته:

      شاهین توربو شارژ داره بدنش محکم تره درجه باد لاستیک و دمای لاستیک هارو نشون میده سانروف داره که از نسخه های جدید دنا پلاس حذف شده. اما جالبه کروز کنترل شاهین که حذف شد از قیمتش کم نشد😞

  2. هادی گفته:

    آقای ناشر چرا نشر نمیدی هرچی می‌فرستم،میگی قبلاً فرستادی،،،پس چرا نشر نشده،،،خاهشا این دروغ به این بزرگی آقای شیوا رئیس وزارت سمت که میگه قیمت خودروی دنا رو نداشته،تو پس غلط می‌کنی مسئولیت قبول میکنی،وقتی که قیمت خودرو رو نداری

  3. ناصر گفته:

    خودرو شاهین از نظر امکانات و مشخصات فنی صفر صفر و بیهوده است. من 206 صندوقدار دارم هم از نظر موتور( عالی) و هم ظاهر و شیک بودن داخل کابین خیلی از شاهین سایپا بهتره. واقعا ماشین افتضاحیه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز