شاهین سایپا منع قانونی برای شماره گذاری ندارد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق اعلام رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، پیش فروش خودرو شاهین غیر قانونی نیست و این خودرو منع قانونی برای شماره گذاری ندارد.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش خبری منتشر شد درباره اینکه پیش فروش خودرو شاهین غیر قانونی است، چون سایپا بدون نظر و موافقت سازمان محیط زیست اقدام به شماره گذاری و پیش فروش خودرو شاهین کرده است.

حتی بهزاد اشجعی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفته بود:« خودروی شاهین هنوز مجوز شماره‌گذاری را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است، بنابراین پیش‌فروش این خودرو غیرقانونی است و سازمان محیط زیست نیز با شماره‌گذاری این خودرو مخالف است، زیرا هنوز نتوانسته است تأییدیه‌های لازم زیست‌محیطی را دریافت کند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما امروز سید محمد مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست این خبر را تکذیب می کند و می گوید:« اینکه گفته می‌شود سازمان حفاظت محیط‌زیست با پلاک گذاری خودروی شاهین مخالف است، صحت ندارد و اشتباه است.»

راز آسمان پایتخت

مجوز شماره گذاری شاهین به زودی صادر می شود

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست برخی از تست‌های اولیه زیست محیطی خودرو شاهین در زمینه هوای پاک و مسایل زیست محیطی موفقیت آمیز بوده و این خودرو روند اخذ مجوز شماره‌گذاری را طی می کند.

میرزایی در ادامه به روزنامه ایران می گوید:« وقتی هنوز مدارک به صورت کامل به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال نشده است، چرا باید پیش داوری و اعلام کرد که سازمان حفاظت محیط زیست با شماره‌گذاری شاهین مخالف است. تست‌های مربوط به خودروی شاهین در حال تکمیل شدن است و ان شاالله در صورت احراز شرايط فنی و استانداردهای زيست محيطی مربوطه، مجوز خودروی شاهين برای پلاك گذاری صادر خواهد شد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز