شاهکارهای معماری جهان در اسپانیا + تصاویر

ژیوار

برای بازدیدی متفاوت از شاهکارهای معماری جهان، بی شک یکی از بهترین انتخاب‌ها کشور اسپانیا است. این سرزمین فوق‌العاده با تاریخچه‌ای کهن و طبیعتی زیبا، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای توریستی است و اهمیت زیادی در بین گردشگران دارد. جاهای دیدنی اسپانیا متنوع و زیاد است؛ با این حال باید توجه داشت که این کشور به داشتن انواع کلیسا، صومعه و مسجد معروف بوده و حتی شاهکارهای معماری آن نیز بیشتر در این بناها متجلی شده است.

کاماپرس در این گزارش شاهکارهای معماری جهان در اسپانیا را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، از شاهکارهای معماری جهان

کلیسای ساگرادا فامیلیا از معروف‌ترین دیدنی‌های اسپانیا است که شکوه و عظمت بسیار زیادی داشته و با ارتفاع زیادی که دارد چشم هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. این کلیسای خاص توسط معماری خوش ذوق به نام آنتونی گائودی طراحی شده و در آن 18 برج مرتفع به چشم می‌خورند. نقاشی رنگ و نور این برج‌ها بسیار خاص بوده و در آن می‌توان ایده فلسفی پنهان شده را لمس کرد.

برجی که در بخش میانی این کلیسا قرار گرفته نمادی از حضرت عیس است و 4 برج اطراف آن نماد انجیل هستند. همچنین 12 برج دیگر نیز به علامت حواریون ساخته شده‌اند. در قسمت بالای محراب این کلیسا یک برج دیگر نیز بنا شده که به ستاره مزین است و نمادی از حضرت مریم دانسته می‌شود.

دریان سفر امید

تلفیق معماری اسلامی و مسیحیت در مسجد کوردوبا

مسجد کوردوبا یکی از شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌آید که در قلب اسپانیا واقع شده و در آن ترکیب معماری اسلامی و مسیحی جلب توجه می‌کند. این مسجد از بهترین دستاوردهای معماری مورها یا همان مسلمانان اسپانیا بوده و در آن می‌توان تجربه‌ای شگفت انگیز از حضور در اسپانیا را لمس کرد.

همچنین، این بنای زیبا تاریخ مذهبی شهر کوردوبا را به نمایش گذاشته و در طول تاریخ تغییرات متعددی را تجربه کرده است. تقارن ستون‌ها و طاق‌های این مسجد از زیباترین بخش‌های آن بوده و باعث شده است که به فضایی خیالی و خاص تبدیل شود. این مسجد امروزه به عنوان کلیسا کاربرد دارد ولی همچنان با نام مسجد بزرگ کوردوبا شناخته می‌شود.

در سفر به اسپانیا از کاخ سلطنتی مادرید دیدن کنید

کاخ سلطنتی مادرید از عظیم‌ترین کاخ‌های سلطنتی در اروپا بوده و نمایی فوق العاده و زیبا دارد. این کاخ به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان در دل پایتخت اسپانیا واقع شده و فضای داخلی آن از جنس مرمر اسپانیایی است. همچنین از چوب ماهگون برای طراحی پنجره‌های این کاخ استفاده شده و در آن می‌توان معماری زیبای اروپایی را دید.

کاخ سلطنتی مادرید بیش از 2 هزار اتاق لوکس و تزئین شده داشته و در آن تنها امکان بازدید از 50 اتاق فراهم می‌شود. همچنین این مکان زیبا دارای بخش‌های زیادی مانند داروخانه سلطنتی، اسلحه خانه، کتابخانه، اقامتگاه سلطنتی و گالری آثار هنری همراه با اشیای قیمتی بوده و می‌تواند فرهنگ جامعه اسپانیا را به خوبی نمایان سازد.

بازدید از شاهکارهای معماری جهان: کلیسای جامع سانتیاگوا

از دیگر شاهکارهای معماری جهان که بازدید آن در اسپانیا خالی از لطف نیست کلیسایی با نام سانتیاگوا است و گفته می‌شود که بلندترین عود جهان نیز در آن نگه داری می‌شود. در داستان‌هایی که بین مردم بومی رواج دارد گفته شده که در این کلیسا، پیکر بی جان سنت جیمز، از حواریون حضرت عیسی دفن شده و همین مسئله نیز باعث معروف‌تر شدن آن است.

کلیسای جامع سانتیاگوا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و امروزه برای اجرای مراسم‌های دینی مختلفی همچنان استفاده می‌شود. ظرفیت این کلیسا 1200 نفر بوده و در آن عظمتی شگرف به چشم می‌خورد.

پارک گوئل، در لیست بهترین شاهکارهای معماری اسپانیا

شاید این عجیب بنظر برسد که یک پارک بتواند در لیست بهترین معماری‌ها قرار گیرد، اما پارک گوئل به این مقام دست پیدا کرده و یکی از تماشایی‌ترین جاهایی است که در اسپانیا می‌توان دید. این پارک زیبا به دست آنتونی گائودی معمار مشهور اسپانیایی طراحی شده و در آن می‌توان از سبک خاص معمار لذت برد.

بناهای مختلفی در دل پارک گوئل به چشم می‌خورند که همگی ارزشمند و زیبا هستند. این پارک چند ورودی مختلف داشته و در هر ورودی آن می‌توان فضایی متفاوت را تجربه کرد. نیمکت‌های رنگی و کاشی‌های خوش رنگ این پارک حائز اهمیت بوده و در آن تراسی باشکوه و باعظمت وجود دارد که امکان تماشای پانورامای جاذبه‌های مختلف شهر را به علاقه مندان می‌دهد.

سفری شگفت انگیز به اروپا با «طاهاگشت»

«طاهاگشت» مجموعه‌ای معتبر و با تجربه در زمینه عرضه انواع تورهای داخلی و خارجی بوده و همه ساله گردشگران زیادی را در رسیدن به مقصدشان همراهی می‌کند. این آژانس مسافرتی خدمات دیگری مانند رزرو هتل و بلیط هواپیما را نیز عرضه کرده و با تجربه نزدیک به 30 سالی که دارد بهترین قیمت را در ازای باکیفیت‌ترین خدمات پیشنهاد می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای تابستانی «طاهاگشت» از سایت این مجموعه با آدرس www.tahagasht.com دیدن کرده و یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز