سکه به کانال 12 میلیونی برمی‌گردد؟

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.28 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 309 هزار و 700 تومانی رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با دیروز 0.15 درصد کاهش پیدا کرد و 13 میلیون و 160 هزار تومانی شد. به نظر تحلیلگران فنی بازار طلا، قیمت سکه تا زمانی که ارزش ذاتی آن بالای محدوده 12 میلیون و 900 هزار تومانی قرار دارد، افت چندانی نخواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از ظهر روز گذشته، ارزش ذاتی سکه تقریبا به 12 میلیون و 900 هزار تومان رسید. با وجود این رقم ارزش ذاتی، بعید به نظر می‌رسد قیمت سکه نرخ 13 میلیون تومان را به سمت کانال پایین قیمتی ترک کند. به گفته فعالان، در صورتی این فلز گرانبها مرز 13 میلیونی را از دست خواهد داد که ارزش ذاتی آن پایین محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی قرار بگیرد. در صورتی هم ارزش ذاتی سکه به 12 میلیون و 800 هزار تومان خواهد رسید که دلار از مرز 30 هزار و 400 تومانی عقب نشینی کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

وضعیت اونس در روز جاری

در حال حاضر نرخ اونس طلا نسبت به روز قبل 0.12 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 786 دلاری رسیده است. روز جمعه داده‌های مربوط به تورم ایالت متحده منتشر خواهد شد که روی قیمت این فلز گرانبها موثر است. اقتصاددانان از قبل پیش بینی کرده‌اند که تورم ایالت متحده 0.7 درصد افزایش پیدا کرده است، اگر این رقم درست باشد نرخ تورم فعلی سالیانه آمریکا به 6.8 درصد خواهد رسید.

اما اگر میزان تورم آمریکا بیشتر از مقدار پیش بینی شده باشد، قاعدتا این موضوع بر سیاست‌های مالی فدرال رزرو تاثیر خواهد گذاشت. همین عامل باعث تغییر نرخ اونس خواهد شد و آن را بار دیگر به سمت کانال هزار و 800 دلاری سوق خواهد داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز