قیمت سکه خلاف جهت نرخ طلا حرکت کرد

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز هم نسبت به روز گذشته رشد 0.3 درصدی داشت و یک میلیون و 320 هزار و 600 تومان شد. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با روز قبل 0.53 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 13 میلیون و 195 هزار تومانی رسید. به نظر علت اصلی کاهش قیمت سکه به افت اندک نرخ دلار بر می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران بازار سکه شدیدا به نرخ دلار توجه دارند. در صورتی که قیمت دلار از مرز 30 هزار و 500 تومانی پایین‌تر برود، احتمالا نرخ سکه به زیر کانال 13 میلیون تومانی سقوط خواهد کرد. در واقع می‌توان گفت قیمت سکه در صورتی به مرز 13 میلیون تومانی خواهد رسید که قیمت دلار تا کانال 30 هزار تومانی عقب نشینی کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

وضعیت اونس در بازار جهانی

اما قیمت طلای 18 عیار برخلاف نرخ سکه افزایشی بود که احتمالا این فلز گرانبها تحت تاثیر رشد نرخ اونس قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت اونس نسبت به روز گذشته 0.11 درصد بالا رفته و در محدوده هزار و 787 دلاری قرار دارد. کاهش بازده اوراق خزانه 10 ساله و 30 ساله آلمان از بالاترین رکورد یک هفته اخیر و همچنین عقب نشینی شاخص دلار، باعث افزایش قیمت اونس شد. در واقع بازده پایین اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلا را کاهش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هم در رشد قیمتی اونس موثر بود. جو بایدن اخیرا درباره تحریم‌های اقتصادی قوی علیه روسیه و تدابیر نظامی در صورت حمله مسکو به واکراین مطالبی را بیان کرده است. این عامل هم باعث شد تا قیمت طلا، به عنوان یک دارایی امن و محفوظ از بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی، بالا برود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز