قیمت طلا و سکه از دی ماه کاهشی می شود؟

قیمت طلا و سکه امروز هم تحت تاثیر ادامه روند افزایشی نرخ دلار بالا رفت. قیمت طلای 18 عیار با رشد 2 هزار تومانی نسبت به دیروز، یک میلیون و 306 هزار و 200 تومان شد. سکه امامی هم با رشد 0.57 درصدی در مقایسه با روز قبل، به مرز 13 میلیون و 120 هزار تومان رسید. با این حال سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده که به زودی قیمت این فلزات گرانبها کاهشی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، طبق اطلاعیه اتاق اصناف، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه امسال اجرایی خواهد شد و این مسئله روی کاهش نرخ طلا و سکه موثر است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طبق این قانون، از 13 دی ماه هر فردی که طلا خریداری کند، دیگر بر روی وزن آن مالیات نمی‌پردازد و تنها 9 درصد مالیات بر اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده را پرداخت خواهد کرد. همین امر باعث کاهش هزینه‌ها و در نتیجه پایین آمدن قیمت تمام شده طلا خواهد شد.

ناپایداری نرخ اونس

نرخ اونس طلای جهانی هم در محدوده هزار و 781 دلاری قرار دارد و تغییر چندانی نسبت به قیمت روز گذشته نداشت. به گفته برخی از کارشناسان، علت عمده این ثبات قیمتی به بازده پایین اوراق قرضه دولتی آمریکا و چشم انداز تسریع روند تحکیم سیاست پولی این کشور باز می‌گردد.

طبق گزارش رویترز، اکنون فعالان بازار طلا منتظر انتشار آمار قیمت مصرفی آمریکا در روز جمعه هستند. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اُندا، معتقد است اگر آمار اُمیکرون در هفته جاری و آینده معلوم کند که این واریانت شدت زیادی ندارد، اعلام تعدیل سریع‌تر تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا قطعی خواهد بود. همین عامل باعث خواهد شد که قیمت طلا به سرعت کاهش پیدا کند و در سطوح پایین‌تری معامله شود.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز