سود سهام عدالت تا پایان هفته تعیین تکلیف می‌شود

سود سهام عدالت در سال 1400
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ارزش سهام عدالت با رقم اولیه 492 هزار تومانی و یک میلیون تومانی از ابتدای هفته جاری با رشد مواجه شده و بنا به اظهارات مسئولان سازمان بورس پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت نیز تا پایان هفته تعیین تکلیف می شود.

به گزارش کاماپرس، سهامداران عدالت این روزها با امیدواری وضعیت بورس را پیگیری می کنند چرا که مثبت شدن بازار سهام به معنای افزایش ارزش دارایی آنها است. معضل نقدشوندگی کماکان سهامداران سهام عدالت را آزار می دهد و درخواست های فروش اغلب سهامداران از ماه ها قبل در نوبت فروش کارگزاری ها معطل مانده است.

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در آخرین اظهارنظر خود در مورد واریز سود سهام عدالت بر این موضوع تاکید کرده که علت دیرکرد در واریز بخش دوم سود سهام عدالت به سبب آن است که از۳۶ شرکت بورسی سرمایه پذیر چند شرکت سودی را فعلا به حساب سپرده گذاری مرکزی به منظور تجمیع مبالغ واریز نکردند، ما به آنها تا پایان این هفته فرصت داده ایم تا همکاری لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است؛ مثبت بودن بازار طی روزهای اخیر به معنای بازگشت سهام عدالت به روزهای اوج نیست ولی می توان گفت این سهام در حال اوج گرفتن است. ایسنا در این باره نوشت: با وجود آنکه بازار سرمایه طی روزهای گذشته روند صعودی به خود گرفته، ارزش واقعی سهام عدالت هنوز به روزهای قبل از سال جاری نرسیده است؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در روزهای آخر اسفند سال گذشته در محدوده ۹ میلیون تومان بود درحالی که در این روزها حدودا هفت میلیون تومان قیمت دارد.

هفت صبح نیز در این باره نوشته است: ارزش سهام عدالت در آغاز هفته برای چهارمین روز متوالی افزایش پیدا کرد. شنبه در حالی که شاخص کل بورس تهران۲۰ هزار واحد معادل ۱.۷۱ درصد رشد کرد، قیمت سهام عدالت نیز ۱.۶ درصد افزایش داشت تا ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به هفت میلیون و ۷۸۵ هزار و ۸۱۲ تومان برسد. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در روز شنبه معادل چهار میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۸۷ تومان برآورد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز