سهام عدالت بورس را 2 میلیون واحدی می کند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همگام با آزادسازی فروش سهام عدالت ، برخی فعالان بازار سرمایه پیش بینی می کنند که این سهام می‌تواند زمینه ورود شاخص بورس به کانال دو میلیون واحدی را تسهیل کند.
به گزارش کاما پرس، درحالی که بازار سرمایه طی هفته های اخیر روندی صعودی را در پیش گرفته بود، اما هفته گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت، با توجه به اینکه شاخص بورس در معاملات فروردین و نیمه‌های اردیبهشت ماه رشدی بی‌سابقه داشت، در معاملات بازار به دنبال بهانه‌ای برای اصلاح بود که از چند روز گذشته این فاز اصلاحی آغاز شد.
در این میان و طی اصلاح معاملات در هفته گذشته، شاخص بورس هیجان بسیاری را تجربه کرد و همین موضوع روند معاملات و سهامداران حاضر در بازار را نگران کرد، ضمن اینکه اخبار مربوط به آزادسازی سهام عدالت هم در تشدید اصلاح بازار موثر بود.
یکی از کارشناسان بازار سرمایه، درباره اتفاقات اخیر بازار سرمایه می گوید: همچنان آزادسازی سهام عدالت با برخی ابهامات همراه است که این ابهامات زمینه ریسک در معاملات بازار را افزایش می دهد.

سهام عدالت خطری برای بورس ندارد

علیرضا تاج بر اظهار می کند: شفاف سازی در زمینه آزادسازی سهام عدالت اطمینان خاطری را به بازار داد که این اقدام چندان خطری برای بازار ندارد و با خروج شدید پول همراه نخواهیم شد؛ به همین دلیل بازار دوباره به سمت روند صعودی پیش رفت.
او در گفت و گو با ایرنا ادامه می دهد: برخلاف پیش‌بینی‌ها تعداد کمی از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کردند بنابراین در وضعیت کنونی خطر چندانی معاملات بازار را تهدید نمی‌کند.
به گفته تاج بر با توجه به تعطیلات پش‌رو در پایان هفته، ممکن است تا پایان هفته تا حدودی از شتاب رشد این بازار کاسته شود اما به طور حتم بازار دوباره از روز شنبه به روند صعودی خود باز خواهد گشت.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شاخص بورس همچنان از مقاومت یک میلیون واحد به صورت قوی عبور نکرده است، اضافه می کند: مقاومت بعدی شاخص بورس کانال یک میلیون و 500 هزار واحد است و به نظر می‌رسد تا پایان سال به دلیل ورود تعداد زیادی سرمایه‌گذار تازه‌وارد و نیز حجم گسترده‌ای از نقدینگی به این بازار شاخص بورس به کانال دو میلیون واحد ورود کند.

انتهای پیام

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز