سندباکس چیست؟ / شرط خرید آنلاین طلا

ژیوار

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رونمایی نخستین شرکت پذیرش‌شده در سندباکس تخصصی تجارت الکترونیکی با عنوان «سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها» خبر داد.

به گزارش کاماپرس، امین کلاهدوزان با اشاره به مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، عنوان کرد: از شهریور ۱۴۰۲، مطابق با مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، اجازه فعالیت سندباکس تجارت الکترونیکی صادر و از همان تاریخ فعالیت این مرکز آغاز شده است. نخستین کسب و کاری که وارد این سندباکس شد مربوط به انبارداری فلزات گرانبها بود و در نهایت منجر به ایجاد مفاهمه مشترک برای امضای این توافق‌نامه شد.

به گفته‌ی وی، هدف‌گذاری ۹ هزار همت برای معاملات تجارت الکترونیکی در افق ۵ ساله، کاملا شدنی و دست‌یافتنی است.

بیشتر بخوانید:

این مقام مسئول معتقد است برای این‌کار باید بیش از پیش به بخش خصوصی، انجمن‌ها، تشکل‌های صنفی و جوانان کشور اعتماد کنیم و به صورت واقعی از آن‌ها حمایت کنیم. همه شاخص‌ها، نشان‌دهنده رشد سریع و آینده روشن برای تجارت الکترونیکی کشور است و «بازارهای خفته» برای تجارت الکترونیکی شناسایی شده و از طریق آنها، رسیدن به ۹ هزار همت معامله الکترونیکی کاملاً امکان‌پذیر است.

دریان سفر امید

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «سندباکس» را محیطی تعاملی بین کسب و کار و حاکمیت دانسته و اضافه می‌کند: شرکت‌های نوآور در این محیط و تحت نظارت می‌توانند فعالیت کرده و به تدریج ضوابط فعالیت عمومی برای آن رسته فعالیت ایجاد شود.

کلاهدوزان اعتقاد دارد فعالیت سندباکس تجارت الکترونیکی قطعا تأثیرات قابل توجهی در اکوسیستم خواهد داشت.

سندباکس چیست؟

از «سند باکس» به‌عنوان مکانیزمی برای اصلاح و توسعه قوانین که رسالت انطباق مقررات با روند سریع نوآوری را بر عهده دارد، یاد می‌شود؛ اما از طرف دیگر سندباکس، به‌عنوان فضایی برای آزمایش مدل‌های کسب‌وکار جدید محسوب می‌شود. با این اوصاف در سندباکس، محیط لازم برای کسب‌وکارهایی که حتی مشمول تنظیم‌گری نهادها و قوانین فعلی نمی‌شوند نیز در اختیار فین‌تک‌ها قرار می‌گیرد.

حضور کسب‌وکارها در محیط آزمون مزایای متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه انطباق با قوانین، تعامل با سایر مشارکت‌کنندگان، امکان تسهیل یا معافیت از برخی فرایندها و مجوزها و آزمایش ابعاد نرم‌افزاری و بازار، ایجاد شناخت مخاطرات واقعی، امکان کاهش ریسک و تسهیل تأمین سرمایه اشاره کرد.

مشارکت در نهایی‌سازی دستورالعمل ایجاد نظام مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی، راه‌اندازی پنجره واحد ثبت درخواست‌ها، فعال‌سازی ظرفیت دبیرخانه و کمیته کارشناسی ذیل آن و راه‌اندازی ۶ عنوان محیط آزمون بخشی از قابلیت‌های سندباکس است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز