طلای جهانی رکورد زد

قیمت طلای جهانی رکورد زد-کاماپرس

امروز 15 فروردین 1403، قیمت هر اونس طلا با افزایش ۰.۲۵ درصدی به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت و قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۲۳۰۵ دلار رسیده است. این دهمین روز پیاپی است که طلا با افزایش قیمت رو به رو می‌شود.

به گزارش کاماپرس، نگرانی در مورد افزایش تورم، تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را بیشتر کرده و قیمت آن را در روز چهارشنبه افزایش داده است.

تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس، مت سیمپسون، در این باره می‌گوید: «تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن همچنان به خاطر ادامه حمله اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه افزایش خواهد داشت تا جایی که تاثیر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌دار آمریکا و دورنمای کاهش دیر هنگام نرخ بهره را خنثی می‌کند».

روز سه شنبه سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا اعلام کردند سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی منطقی خواهد بود، علی رغم اینکه اطلاعات جدید اقتصادی آمریکا موجب افزایش تردید سرمایه‌گذاران نسبت به این اقدام شده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته حاکی از آن بود که تولید کارخانه‌ای در این کشور به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است. بالا رفتن قیمت مواد خام اولیه ترس از افزایش دوباره تورم را بیشتر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی شناخته می‌شود. از ابتدای سال میلادی قیمت این فلز گرانبها  ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲.۳۰ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۵۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۲۸ دلار و ۸۸ سنت خرید و فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز