۱۰ نماد سودآور بورس در یکسال‌ گذشته کدامند؟

۱۰ نماد سودآور بورس در یکسال‌ گذشته بین 250 تا 450 درصد بازدهی داشته‌اند، در حالی که شاخص کل بورس در همین مدت افتی۱۰ درصدی هم تجربه کرده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه بورس از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ روندی اصلاحی نداشته و هنوز هم به روند صعودی برنگشته است، اما در همین مدت برخی نمادها سودهای کلانی به سهامداران خود داده‌اند.

در حال حاضر روند صعودی نمودار نمادها تنها تحت تاثیر وضعیت کلی بورس نیست، بلکه عواملی مانند ورود پول هوشمند و وضعیت بنیادی و تکنیکال سهام در آغاز صعودی آن تاثیر گذار است. در این گزارش به ۱۰ نماد سودآور بورس در یکسال‌ گذشته پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نماد ثشرق

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق با ارزش بازار ۳۵۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته حدود ۴۴۵ میلیارد تومان بازدهی داشته است. این نماد در عملکرد سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر سهم سودی ۳ تومانی ساخته در حالی که برآورد مدیران شرکت این است که تا پایان سال مالی سود شرکت به ۶۹ تومان برسد. در مجمع عمومی سال گذشته این نماد ۶۶ تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود.

نماد کرومیت

شرکت توسعه معادن کرومیت با نماد کرومیت که سال گذشته ۳۷۳ درصد بازدهی داشته از نظر عملکردی در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند به ازای هر سهم ۳۳ تومان سود ساخته است. این نماد در مجمع سال قبل تر به ازای هر سهم حدود ۴۵ تومان سود ساخته بود.

نماد لازما

کارخانه‌های صنعتی آزمایش با نماد لازما با ارزش بازار ۱۸۹۰ میلیارد تومان در یکسال‌ گذشته بازدهی ۲۹۱ درصدی داشته است. این نماد به ازای هر سهم در ۹ ماهه ۳۷ تومان ساخته، در حالی که در عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی قبل‌تر ۷۶ تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود.

نماد فکمند

گسترش قطعه سازی کمند با نماد کمند با ارزش بازار ۱۱۶۷ میلیارد تومانی در سال گذشته ۲۷۱ درصد بازدهی ثبت کرد. عملکرد این نماد در ۹ ماهه زیان ۵ تومانی به ازای هر سهم بوده در حالی که سال قبلی در ۱۲ ماهه به ازای هر سهم ۵ تومان سود ساخته بود.

نماد وثنو

شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان نوین با نماد وثنو با ارزش بازار ۱۸۵۹ میلیارد تومان سال گذشته بازدهی ۲۵۹ درصدی ثبت کرده است. این نماد در عملکرد سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر سهم سودی ۱۳ تومانی ساخته و پیش بینی شده تا پایان سال مالی این سود را به ۲۷ تومان برساند در حالی که سال قبلی در ۱۲ ماهه ۵۳ تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود.

نماد زماهان

مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان با نماد زماهان با ارزش بازار ۵۲۹۹ میلیارد تومانی در سال گذشته بازدهی ۲۵۷ درصدی ثبت کرد. این نماد در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۲۰ تومان سود ساخته بود در حالی که سال مالی قبلی به ازای هر سهم ۳۳ تومان سود ایجاد کرده بود.

نماد ثفارس

شرکت توسعه و عمران فارس با نماد ثفارس که ارزش بازاری ۱۰۸۸۲ میلیارد تومانی دارد در یک سال گذشته بازدهی ۲۵۶ درصدی داشته است. این نماد در ۳ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر سهم ۴ ریال زیان ساخته در حالی که در ۱۲ ماهه سال مالی قبل به ازای هر سهم سودی ۱۶۱ تومانی ساخته بود.

نماد آ اس پ

شرکت آ اس پ با ارزش بازار ۲۹۵۵ میلیارد تومانی در یک سال گذشته حدود ۲۵۰ درصد بازدهی داشته است. این نماد در عملکرد سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر سهم ۳۰ تومان سود ساخته و پیش بینی شده به ۴۹ تومان برسد. در حالی که عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی قبلی به ازای هر سهم سودی ۱۷ تومانی بود.

نماد ثزاگرس

شرکت توسعه و عمران زاگرس با نماد ثزاگرس با ارزش بازار ۶۴۳ میلیارد تومانی در یک سال گذشته ۲۴۹ درصد بازدهی داشته است. این نماد در سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به ازای هر سهم ۸ تومان سود ساخته و پیش بینی شده در مابقی سال ۴۹ تومان دیگر سود بسازد. البته در ۱۲ ماهه سال قبل آن به ازای هر سهم ۴۰ تومان سود ساخته بود.

نماد شستان

شرکت صنایع پتروشیمی گلستان با نماد شستان با ارزش بازار ۳۳۴۰ میلیارد تومانی در یک سال گذشته ۲۴۷ درصد بازدهی داشته است. این نماد در ۹ ماهه منتهی به ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ به ازای هر سهم سودی ده تومانی ساخته، در حالی که در سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۲ تومان زیان ساخته بود.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز