سمند EF7 و سمند LX در بازار و کارخانه چقدر تفاوت قیمت دارند؟

ژیوار

طی روزهای اخیر قیمت ها در بازار خودرو تکان خورده و اخبار و تحلیل های ضد و نقیض درباره فرمول قیمت گذاری جدید، قیمت برخی خودروها از جمله سمند EF7 و سمند LX را گران تر کرده است.

به گزارش کاماپرس، از بازار خودرو خبر می رسد افزایش قیمت خودرو در بازار اندک معاملاتی را هم که در هفته های پیش انجام می شد به تعطیلی کشانده است. خریداران کم تعداد که از روی ضرورت اقدام به خرید خودرو می کنند طی روزهای اخیر در انتظار کاهشی شدن دوباره قیمت ها خرید خود را به تعویق انداخته اند.

بررسی قیمت ها در بازار نشان می دهد قیمت سمند سمند EF7 در حال حاضر به 200 میلیون تومان رسیده است و این درحالیست که این اوایل هفته گذشته به قیمت 185 میلیون تومان قابل خریداری بود. قیمت مصوب کارخانه این خودرو نیز بر اساس مصوبه شورای رقابت در سه ماهه سوم امسال 114 میلیون و 962 هزار تومان تعیین شده است. بر این اساس تفاوت قیمت این خودرو در کارخانه و بازار اکنون به حدود 86 میلیون تومان رسیده است.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که امروز رضا شیوا به روزنامه همشهری گفته است قیمت خودروهای پرتیراژ در 3 ماهه چهارم سال – فصل زمستان – احتمالا تا پایان هفته بر اساس داده های جدید بانک مرکزی از وضعیت تورم ، اعلام می شود.

قیمت سمند LX نیز که جزو خودروهای پرتیراژ به شمار می رود امروز در بازار 182 میلیون تومان بوده است که نسبت به روز گذشته 2 میلیون تومان و نسبت به اوایل هفته گذشته حدود 18 میلیون تومان گران تر شده است. قیمت مصوبه کارخانه سمند LX اکنون 116 میلیون و 735 هزار تومان است. بر این اساس تفاوت قیمت این خودرو در کارخانه و بازار در حال حاضر به 66 میلیون تومان رسیده است.

دریان سفر امید

تیبا 2 خودروی پرتیراژ دیگری است که قیمت آن نسبت به روز قبل 1 میلیون تومان گران تر شده و این خودرو امروز به قیمت 128 میلیون تومان معامله می شود.

رانا سقف شیشه ای به زودی به بازار می آید

تازه ترین خبر بازار خودرو این که فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو طی مصاحبه با باشگاه خبرنگاران اعلام کرده است محصولات متنوع پانوراما – سقف شیشه ای – شامل رانا سقف شیشه ای و انواع پژو 207 سقف شیشه ای و همچنین پژو 207 دو رنگ به زودی از سوی این شرکت به بازار وارد می شود. ضمنا مدیرعامل ایران خودرو ضمن عذرخواهی از حواله داران پژو 207 پانوراما اتوماتیک بابت تاخیر در تحویل خودروهایی که پیش خرید کرده اند به آنها مژده داد تا نوروز 1400 خودروهای خود را تحویل می‌گیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “سمند EF7 و سمند LX در بازار و کارخانه چقدر تفاوت قیمت دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز