سقوط سنگین دلار به کمترین قیمت 2 سال و نیم اخیر

شاخص دلار در بازارهای جهانی با سقوط سنگینی مواجه شده و به کمترین قیمت 2 سال و نیم اخیر رسیده است، بر این اساس احتمال کاهش قیمت دلار در بازار داخلی نیز طی روزهای پیش رو تا انتهای هفته ، قوت گرفته است.

به گزارش کاماپرس، بازارهای جهانی همچنان نسبت به دلار بدبین هستند و کاهش ارزش شاخص دلار همچنان در این بازارها ادامه دارد. این شرایط می تواند به روند کاهشی قیمت دلار در بازار داخلی نیز دامن بزند و اسکناس آمریکایی را که طی روزهای هفته جاری در بازار آزاد ارز یک کانال از دست داده و به کانال 25 هزار تومان عقب نشینی کرده است را باز هم دچار افت قیمت کند و در معرض سقوط به کانال پائین تر قرار دهد.

ناامیدی سرمایه گذاران از چشم انداز دلار

اقتصاد نیوز در این باره نوشت؛ شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در ۲.۵ سال گذشته رسید.در بازار آمریکا تصور این است که سیاست های انبساط مالی و پایین نگه داشتن نرخ بهره با هدف بهبود اقتصاد نرخ تورم در اقتصاد را بالا می برد و این سیاست موجب شده سرمایه گذاران چشم انداز دلار را تضعیف شده بپندارند.

برخی سایت های تحلیلگر بازار ارز، می گویند اشتهای سرمایه گذار برای دارایی های بر پایه دلار کاهش یافته است. فدرال رزور به دنبال این است که برای کاهش نرخ بهره اوراق بالایی بخرد و این بازده اوراق دلاری را کم می کند. برخی می گویند این عوامل موجب تضعیف دلار در بازار شده است.

آریاک سفر

بر اساس این گزارش قیمت طلا نیز  در بازارهای جهانی روند کاهشی در پیش گرفته است به نحوی که طلای تحویل فوریه در روز دوشنبه کاهش یافت تا کمترین میزان خود را از 2 دسامبر(۱۲ آذر) تجربه کند. آدریان اش ، مدیر تحقیق در بولیون والت (بازار آنلاین طلا و فلز) ، گفت: طلا دچار یک اشتباه سرمایه‌گذاری شده است. زیرا تاجران برای فروش در زمان بحران کرونا و هجوم خرید در زمان بهبود روی آوردند.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز