دلار با تصویب FATF ارزان می شود؟ / بورس به کجا می رود؟

لایحه FATF برای بررسی دوباره به شواری نگهبان فرستاده شده است، بازار ارز امروز در واکنش به این خبر حدود 300 تومان کاهش قیمت داشت.

به گزارش کاماپرس، با پیگیری‌های دولت در رابطه با لایحه FATF دیشب خبر آمد که مقام معظم رهبری دستور بررسی دوباره این لایحه را به شورای نگهبان داده است. اما این لایحه چه تاثیری بر نرخ ارز و  بورس می گذارد؟

حسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به قمیت دلار گفت: اولین تاثیر این لایحه  روی بازار دلار است که امروز با انتشار خبر بررسی دوباره این لایحه قیمت دلار حدود 300 اومان کاهش یافته و با کاهش قیمت دلار انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با کاهش انتظارات تورمی بورس روند شارپی و صعودی نخواهد داشت.

این کارشناس در ادامه در رابطه با اثر مثبت این لایحه بر بورس گفت: این لایحه تاثیر منفی بر بورس نخواهد داشت بلکه تاثیر این لایحه بر بورس تاثیر عقلایی است و تک‌سهم‌هایی که سودسازی می‌کنند و با تصویب این لایحه روند معاملات بهتری خواهند داشت رشد خواهند کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

نام آور با اشاره به خبر بررسی دوباره لایحه FATF گفت: من فکر می‌کنم ما در میان یک دعوای زرگری میان مجلس و دولت قرار داریم و این خبر به نوعی حاوی سیگنالی مثبت از سوی دولت و سیگنالی منفی از سوی مجلس برای جامعه بین‌المللی است.

قیمت واقعی دلار

همچنین نا‌م‌آور قیمت دلار را حدود 22 تا 23 هزار تومان دانست و گفت: قیمت دلار حدود 10 تا 15 درصد بالاتر از قیمت واقعی خود معامله می‌شود و این موضوع به دلیل این است که هنوز سیاست دولت بایدن مشخص نیست و با مشخص شدن سیاست بایدن قیمت دلار دستخوش تغییر خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز