سقوط دلار چه اثری بر قیمت مسکن دارد؟

ژیوار

یک کارشناس اقتصادی با مقایسه قیمت هر متر مربع مسکن به دلار در سال های اخیر پیش بینی کرد چنانچه قیمت دلار به زیر 17 هزار تومان سقوط کند قیمت مسکن نیز وارد شیب ملایم می‌شود.

به گزارش کاماپرس، به اعتقاد کارشناسان افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بی‌تردید بر بسیاری از بازارها از جمله بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود و این تاثیر در ماه های آتی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

هر متر مربع مسکن در تهران 1060 دلار

احسان سلطانی کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بازارها، در کانال شبکه اجتماعی خود آماری از قیمت مسکن و نسبت آن با نرخ دلار در سال های اخیر ارائه کرد و در این باره نوشت:میانگین قیمت مسکن تهران به ۱۰۶۰ دلار در متر مربع در اردیبهشت ۱۳۹۹ رسید. در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ میانگین قیمت مسکن تهران ۱۲۰۰ دلار در متر مربع بود که با افزایش قیمت دلار به ۶۰۰ دلار در متر مربع در نیمه سال ۱۳۹۷ سقوط کرد.

نوسان قیمت‌مسکن با قیمت دلار 

دریان سفر امید

نظر به کاهش ارزش پول ملی، قیمت‌مسکن خود را به تدریج با قیمت دلار تعدیل کرد و در اردیبهشت ۱۳۹۹ به ۱۰۶۰ دلار در متر مربع رسید که هنوز بیش از ۱۰ درصد کمتر از سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ است.

افزایش قیمت‌مسکن در برخی شهرها با سقوط دلار هم متوقف نمی شود

این تحلیل گر اقتصادی در ادامه افزود:  در صورتی که قیمت دلار بازار آزاد به زیر ۱۷ هزار تومان سقوط کند، می توان انتظار داشت که قیمت‌مسکن وارد روند کاهشی ملایمی شود، اما رشد قیمت مسکن در  شهرهایی که نسبت به دو سال پیش کمتر از ۲/۵ برابر رشد داشته، متوقف نخواهد شد.

به باور سلطانی، قیمت های دستوری بالای دلار که توسط بخش های دولتی و شبه دولتی تحمیل شده، مرجع تعیین قیمت دارایی ها، مواد اولیه و واسطه ای و کالاهای مصرفی در اقتصاد ایران شده است.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سقوط دلار چه اثری بر قیمت مسکن دارد؟

  1. mesi گفته:

    تحلیل اشتباه و مسخره ای هستش.اینجا ایرانه و وقتی دلار قیمتش شروع به پایین اومدن بکنه دلال و کسی که سرمایه اش رو تو دلار خوابونده دوباره برمیگرده به بازار مسکن و ملک.این تحلیل به درد کشور ما نمیخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز