سقوط دلار به زیر 23 هزار تومان با پایان فشار حداکثری

مسیر کاهشی نرخ دلار در روزهای گذشته در پی روشن تر شدن نتایج انتخابات آمریکا و قوت گرفتن پایان کار ترامپ و کارزار فشار حداکثری که او علیه ایران به راه انداخته بود، ادامه خواهد یافت و با توجه به ریزش دلار در معاملات پشت خطی جمعه به کانال 24 هزار تومانی برخی گمانه زنی ها از سقوط دلار به زیر 23 هزار تومان در معاملات امروز حکایت دارد.

به گزارش کاماپرس، با توجه به پیشتازی بایدن در آرای ایالت های کلیدی و این که  به نظر می رسد تیم رقیب او تاکنون مدارک چندانی برای اثبات نادرست بودن آرای بایدن در دست ندارند، باید در انتظار رئیس جمهوری در کاخ سفید باشیم که خواستار بازگشت به برجام است. این گزینه را می توان به معنای پایان کارزار ظالمانه فشار حداکثری علیه ایران نیز تعبیر کرد و با وجود آن که تا فراهم شدن زمینه تحولات اقتصادی درنتیجه بازگشت برجام زمان زیادی باقی می ماند، اما جو روانی و خوش بینی نسبت به آینده بستر لازم برای تخلیه حباب نرخ ارز را فراهم می کند.

انتظار برای سقوط بیشتر اسکناس آمریکایی

این رخدادی است که هفته گذشته نیز شاهد آن بودیم و قیمت دلار را از 30 هزار تومان به 24 هزار تومان سوق داد. اکنون به نظر می رسد امروز و روزهای آینده باید در انتظار سقوط های دیگری نیز در بازار ارز باشیم.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان بازگشت دلا‌ر به مسیر نزولی به این موضوع پرداخته و در بخشی از این گزارش نوشته است؛ فعالان بازار پر تب و تاب ارز از قبل باور داشتند پیروزی بایدن می‌تواند منجر به افت سنگین قیمت دلار شود. دلار در اواخر مهرماه تا بالای مرز ۳۲ هزار تومانی رشد کرد، ولی هر قدر پیروزی نامزد دموکرات برای بازار جدی تر شد، میزان فروش‌ها نیز فزونی گرفت، به‌طوری که همین شنبه گذشته این ارز تا کانال ۲۷ هزار تومانی نیز کاهش یافت.

آریاک سفر

ریزش دلار به کانال 24 هزار تومان در معاملات پشت خطی روز جمعه

اواخر روز 14 آبان ماه مشخص شد که شانس پیروزی بایدن در ایالت‌های ویسکانسین ومیشیگان بالاست و همین موضوع سبب شد پنج‌شنبه عده زیادی در موقعیت فروش قرار بگیرند و دلار تا کانال ۲۶هزار تومانی افت کند.  روز جمعه با اعلام اینکه در ایالت جورجیا بایدن از رقیب خود پیشی گرفته است، معامله‌گران بیشتری در معاملات پشت‌خطی فروشنده شدند و قیمت به راحتی به کانال ۲۵ هزار تومانی هم رفت و در مقاطعی در کانال ۲۴ هزار تومانی معامله شد.

اخبار مهم روز را بخوانید:

دلار پیروزی بایدن را پیش خور کرده است؟

با توجه به روند قیمت‌ها در بازار ارز، می‌توان گفت که دلار در واکنش به پیروزی نامزد دموکرات، افت زیادی را تجربه کرده است. این مساله موجب شده است که برخی از فعالان عنوان کنند دلار برد بایدن را پیشخور کرده است و آمادگی نزول بیشتر را ندارد. با این حال، تعداد زیادی از بازیگران ارزی باور دارند، فروش‌های هیجانی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، روز شنبه در بازار ادامه خواهد یافت و دلار در ابتدا به سوی کف ۲۳ هزار تومانی حرکت خواهد کرد؛ از نگاه این دسته از فعالان در صورتی که دلار تا کانال ۲۳ هزار تومانی ریزش کند، برای ادامه روند نزولی باید رفتار معامله‌گران و خبرهای بعدی را بررسی کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سقوط دلار به زیر 23 هزار تومان با پایان فشار حداکثری

  1. محمد احمدی گفته:

    میگم تو 3 روز دلار شد 32 هزارتومن هیچکس حرفی نزد حالا که دلار داره بر میگرده به روال عادی خیلی تو دید آمده واستون دارین همش خبرشو میدین یه چیز عادیه به مردوم بدبخت فکر کنید دوستان که دارن میمیرن از گرسنگی یا از درد عشق که چیزی ندارن به هم نمی رسن و خودکشی میکنن و میمیرن یا به بچه های 5 ساله که دارن کارگری کار میکنن فک کنم فهمتون کور شده من دلار خریدم 28000 تومن 500 میلیون هم خریدم ولی نفروختم چون بخاطر قشر ضعیف جامعه من دوس دارم اصا بیاد 5 هزار تومان دلار اینقدر بزرگش نکنین به ارواح عزیز ترین کساتون

  2. رضا قربانعلی پور گفته:

    چرت نگو احمق اصلاح طلب
    دشمن دشمنه بایدن و ترامپ نداره….
    چرا صحبت های بایدن درمورد سردار سلیمانی رو نمیذاری توی سایتت؟؟؟

  3. خامنه ای گفته:

    بدبختی این است که بایدن دنبال آزادی تجمعات و راهپیمایی و عفو بین الملل را پیگیری میکنه یک تحریم تازه از طرفی یهودیان و عفو بین الملل به دنبال به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط ایران است این تازه شروع دردسر جدید در سال ۲۰۲۱

  4. بابک گفته:

    فکر کردید بایدن جمهوری الامی رو دوست داره؟ اینها بازیه دلار و میریزن تو بازار خودشون جمع می کنند دوباره گرونمیشه با این موج واریها ریال بدست میارن تا کسری پولشون تامین بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز