سکه فردایی نخرید

با اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران هرگونه معامله طلا و سکه فردایی ممنوع است .
به گزارش کاماپرس، در چند روز گذشته و با توجه به هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خیلی از دلالان سکه و طلا باز هم بازار معاملات فردایی و غیر فیزیکی را باز کرده اند، معاملاتی که از طرف اتحادیه طلا و جواهر تهران ممنوع اعلام شده است.

اتحادیه طلا و جواهر تهران ۱۶ آبان ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد، معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی معاملاتی است که هیچ گونه طلا و سکه فیزیکی در آن مبادله نمی‌شود. اینگونه معاملات صوری، باعث نوسان بازار می شود و غیرقانونی است و برابر قانون مراجع انتظامی و قضایی با متخلفان برخورد می شود.

در اخطاری که مجددا اتحادیه طلا و جواهر در این زمینه اعلام کرده، ضمن هشدار نسبت به انجام این معاملات، دلالان اینگونه معاملات را از تجمع در برخی محل‌های بازار و خارج از واحدهای کسبی برحذر داشته است.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش ایسنا در این اطلاعیه که به صورت بنر در چندین نقطه از بازار تهران نصب شده است، تصریح شده که معامله‌گران طلای آب‌شده و سکه باید در محل واحدهای کسبی دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران داد و ستد کنند و در صورت معامله واحدهای کسبی با دلالان کاغذی و فردایی، پس از صدور اخطار، واحد کسبی آن‌ها برای بار اول پلمب شده و در صورت تکرار، پروانه کسب به صورت دائم ابطال می‌شود.

آریاک سفر

در این اطلاعیه آمده است: «تشکل‌های مختلف صنفی (خارج از زیر مجموعه وزارت صمت و اتاق اصناف) از قبیل انجمن‌های صنفی موضوع بند «ک» ماده‌ی ۵ قانون اتاق بازرگانی، مجاز به اعطای مجوز کسب و کار و حمل طلا (کارت کیفی) نیستند و همکاران جهت دریافت هرگونه مجوز قانونی برای انجام فعالیت کسبی بایستی صرفاً به اتحادیه طلا، جواهر، جواهر و نقره تهران مراجعه کنند.»

طبق اعلام اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران همه سایت‌ها و کانال‌های اعلام نرخ قیمت طلا و سکه مجاز به اعلام قیمت فردایی یا کاغذی نبوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی انجام خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار طلا و سکه ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز