دلار فردایی چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟

رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی معتقد است دلار فردایی برای بازار ارز کشور، یک سم مهلک است.
به گزارش کاماپرس، در معاملات فردایی روش کار به این شکل است که خریدار برای خرید مبلغی را امروز پرداخت می کند ولی تکلیف تسویه معامله روز بعدی یعنی فردا مشخص می شود. به همین دلیل است که آن را در معاملات دلار به دلار فردایی می شناسند. محمود بهمنی رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی هم معتقد است باید با بازار معاملات فردایی مبارزه کرد چون این بازار فقط باعث افزایش قیمت می شود. چون در قالب این معاملات ارز وجود ندارد و افراد از مابه‌التفاوت این نرخ‌ها استفاده می‌کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او می گوید:« در شرایط کنونی بازار معاملات فردایی برای بازار ارز کشور، یک سم محسوب می‌شود.»
رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی درباره افزایش نرخ ارز می گوید:« معتقدم این میزان افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد با اعمال مدیریت صحیح می‌توان به تداوم ریزش نرخ ارز کمک کرد.»

بانک مرکزی باید نرخ ارز را کاهش دهد

آریاک سفر

بهمنی آینده بازار معاملات ارز را کاهشی ارزیابی می کند و می گوید:« به‌دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست، مردم برای حفظ دارایی‌های‌ خود، ارز خارجی خریده‌اند که این موضوع در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. بانک مرکزی با مشاهده روند ریزشی نرخ ارز در بازار آزاد باید نرخ ارز را در سامانه‌های خود نیز کاهش دهد. بانک مرکزی با تخصیص به موقع ارز به کالاهای ضروری و همچنین کنترل و نظارت مناسب، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اقلام ضروری را از مراجعه به بازار آزاد بی‌میل خواهد کرد.»

رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به بی‌اثر بودن انتخابات آمریکا در تغییر نرخ ارز به فارس می گوید:« دو نامزد انتخابات آمریکا، دو روی یک سکه هستند و تأثیر فعل‌ و انفعالات سیاسی آمریکا بر بازار ارز، در حقیقت نتیجه انتظاراتی خواهد بود که در داخل کشور از قبل ایجاد شده‌ است. در آمریکا سیاست‌های حوزه بین‌الملل پیش‌بینی شده و با انتخاب هر یک از آن‌ها رویکرد و چهارچوب سیاست‌های این کشور تغییر اساسی پیدا نخواهد کرد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز