سفر نوروزی به ترکیه ممکن است یا غیرممکن؟

ژیوار

طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، ایران هیچ پرواز مستقیمی به مقصد آنتالیا ندارد، اما سفر به استانبول و آنکارا در تعطیلات نوروزی بدون مشکل انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ترکیه همیشه یکی از مقاصد اصلی مسافران ایرانی در تعطیلات نوروز است. سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر مرزها بسته بود و سفرهای نوروزی مثل سالهای قبل رونقی نداشت.

اما امسال با ساخت واکسن کرونا و کم رنگ شدن این بیماری در بیشتر کشورها، مرز ها باز شده است و آژانس های مسافرتی برای جبران ضرر و زیان سال گذشته درصدد تدارک تورهای مسافرتی هستند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

یکی از تورهای مسافرتی که در چند روز گذشته تبلیغات زیادی درباره آن شده ، سفر به آنتالیاست، شهر توریستی که در سالهای گذشته و در تعطیلات نوروزی میزبان تعداد زیادی از مسافران ایرانی بود. این در حالی است که به گفته محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، هیچ پروازی از ایران به آنتالیا انجام نمی‌شود.

دریان سفر امید

به گفته ذیبخش در حال حاضر فقط در مسیرهای استانبول و آنکارا از مبدا ایران پرواز برقرار است و هیچ شرکت داخلی و خارجی اکنون و در تعطیلات نوروزی پرواز مستقیم به آنتالیا ندارد.

اول اسپارتا بعد آنتالیا

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته آژانسهای مسافرتی با تبلیغ فروش تور آنتالیا مسافران را به استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه می‌برند و از آنجا با دریافت هزینه دوباره به آنتالیا می‌رسانند.

اما حرمت‌اله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در واکنش به سخنان سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به هفت صبح گفته: هیچ آژانس مسافرتی ادعا نمی‌کند تور آنتالیا با پرواز مستقیم انجام می‌شود. همه پروازهای این مسیر سالهاست که غیرمستقیم شده است.
سوالی که مطرح می‌شود این است که پروازهای ایرانی به مقصد آنتالیا کجا می‌روند؟ گفته می‌شود از اوایل دهه ۸۰ که تبلیغ تور آنتالیا ممنوع اعلام شد، حدود ۱۶ سال است که پروازهای آنتالیا به صورت غیرمستقیم و به فرودگاههایی در چندکیلومتری آنتالیا مثل آدانا، غازیانتپه و اسپارتا انجام می‌شود و بعد از آنجا مسافران با اتوبوس یا ون راهی آنتالیا می‌شوند. به این ترتیب فرودگاه کوچک شهر اسپارتا در چند سال گذشته میزبان ایرانی‌هایی است که مقصد اصلی آنها شهر ساحلی آنتالیاست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز