سفر به کوه‌ های مریخی با تور چابهار

تور چابهار - کاماپرس

یکی از مناطق ناشناخته‌ و بکر گردشگری که در هر فصل از سال می‌توان به آن سفر کرد و باز هم هوای دلنشین بهاری را در آن حس کرد، در جنوب ایران و آن هم در استان گرمسیر سیستان و بلوچستان قرار دارد. چابهار که در گذشته به آن چهاربهار نیز گفته می‌شد، بیشتر به عنوان یک منطقه استراتژیک اقتصادی شناخته‌ شده است؛ در حالی که این شهر مملو از جاذبه‌های طبیعی ناشناخته بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است.

در گزارش لحظه آخر، انواع تور چابهار و شرایط آنها بررسی شده است.

تور چابهار - کاماپرس

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی چابهار

چابهار شهری است که آب و هوای آن در هر چهار فصل سال معتدل  است. با این اوصاف هر زمان که خواستید، می توانید برنامه سفر خود را همراه با تور چابهار به این شهر برنامه ریزی کنید. فاصله شهر چابهار تا تهران ۲۲۸۶ کیلومتر و تا زاهدان (مرکز سیستان و بلوچستان) ۷۲۱ کیلومتر و تا بندر کراچی پاکستان ۹۰۰ کیلومتر است. خلیج چابهار به عنوان نزدیکترین آبراه به اقیانوس هند، با شرایط طبیعی و استثنایی خود، بزرگترین خلیج ایران در پیرامون سواحل دریای عمان به شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری چابهار

چابهار با وجود قرار داشتن در یک منطقه جنوبی دارای جاذبه‌های ‌گردشگری منحصر به فردی است که نمونه آن را در سایر مناطق ایران کمتر می‌توان یافت. کوه‌های مریخی، ساحل صخره‌ای، کوه گل افشان، تالاب لیپار، گورستان جن و ساحل شب تاب از جمله این اماکن است. البته جاذبه‌های چابهار به همین‌ها منتهی نمی‌شود و گردشگران در تور چابهار می‌توانند از سایر مناطق گردشگری مثل بندر گواتر در آخرین نقطه مرزی، منطقه حفاظت شده گاندوها، درخت مکرزن، قلعه پیروز گت، غار‌های بان مسیتی، سواحل مکران، روستای درک، گورستان جن تیس، بندر بریس، شیرکوه یا ابوالهول و جزیره شیطان نیز دیدن کنند.

دریان سفر امید

تور چابهار - کاماپرس

سفر به چابهار با تور بهتر است یا شخصی؟

با تهیه تور چابهار دیگر نیازی به برنامه‌ریزی در مورد رزرو هتل، زمان‌بندی برای سفر، انتخاب رستوران برای صرف غذا یا تهیه بلیط قطار و هواپیما وجود ندارد. از این رو می‌توان بدون دغدغه و با راهنمایی لیدر تور، یک سفر جذاب و آرام را تجربه کرد. این در حالی است که سفر شخصی به چابهار می‌تواند با انواع و اقسام مسائل غیرقابل پیش‌بینی و حتی استرس‌زا همراه است.

بهترین زمان برای سفر به چابهار

از نظر قیمت و خلوتی برای تفریح و گردش، اوایل اردیبهشت تا اواسط شهریور می‌تواند زمان خوبی برای سفر به چابهار باشد، اما از نظر آب و هوایی، فصول پاییز و زمستان گزینه مناسبی است. اگر به‌دنبال شرکت و تماشای جشنواره‌های غذا و خرید در بندر چابهار هستید، بهتر است در فصل تابستان با تور چابهار سفر کنید.

آشنایی با مراکز خرید چابهار

از مراکز خرید محبوب چابهار می‌توان به مرکز خرید صدف، مجتمع تجاری صالحیار، مجتمع تجاری درمانی سینا، مرکز خرید الماس، مرکز خرید جمال، مرکز خرید تاج محل، پاساژ اسلامی چابهار، مجتمع تجاری تیس و پاساژ فردوس اشاره کرد که کالاهای متنوع با بهترین قیمت را ارائه می‌دهند.

برای خرید لوکس، اما به‌صرفه و ارزان در تور چابهار نیز می‌توان به پاساژ فردوس، بازارچه سنتی، بازار لته در بندر کنارک، بازار طلا، بازار مادربزرگ، بازار سنتی بلوکان، بازار ابریشم، مجتمع تجاری صالح‌یار، بازار صدف و بازار تیس مراجعه کرد.

غذاهای محلی چابهار

بت ماش از بهترین غذاهای محلی بندر چابهار محسوب می‌شود که شباهت زیادی به دمپختک ایرانی دارد. علاوه بر آن، از صرف غذاهای محلی همچون تباهگ، کراهی میگو، قلیه ماهی، تنورچه، پلو زعفرانی و تخلان نیز نباید غافل شد.

در سفر با تور چابهار می‌توان بهترین غذاهای محلی و دریایی را در رستوران‌های بلوچ، بام، شیش محل، براسان، مکران، خلیج و مارال میل کرد.

تور چابهار - کاماپرس

انواع سفر با تور چابهار

به دلیل مسافت طولانی بندر چابهار تا تهران، هواپیما بهترین گزینه برای سفر است. نرخ بلیط هواپیما در روزهای مختلف سال متغیر است. ایرلاین‌های وارش، کاسپین و معراج و گاهی هم ایران ایر در این مسیر پرواز دارند. باید در نظر داشت که قیمت پرواز تهران به چابهار با توجه به روزهای متفاوت در سال تغییر می‌کند.

دومین وسیله سفر به چابهار با آژانس مسافرتی لحظه آخر، قطار است. البته باید در نظر داشت که بندر چابهار به سیستم ریلی مجهز نیست؛ بنابراین هیچ قطار مستقیمی از تهران یا سایر شهرها به مقصد چابهار وجود ندارد و لازم است که ابتدا با قطار به بندرعباس و سپس از آنجا با اتوبوس به چابهار رفت که مسیر دوم حدود دو ساعت طول می‌کشد. به هر حال تور زمینی چابهار فرصتی ارزان و مقرون به صرفه برای رفتن به این بندر است. البته رزرو چنین تورهایی با توجه به مسیر طولانی آن برای سالمندان و خردسالان توصیه نمی‌شود.

قیمت تور چابهار

قیمت تور چابهار نیز مانند سایر تورهای داخلی به چند عامل اساسی مانند نوع سفر (زمینی-هوایی)، شرکت هواپیمایی، مدت زمان اقامت، کیفیت محل اقامت و تعداد روزهای سفر بستگی دارد و گردشگران می‌توانند با توجه به بودجه مد نظر خود، اقدام به خرید تور چابهار کنند. قیمت تورهای هوایی چابهار به صورت چهار روز و سه شب اقامت از مبدا تهران از هفت میلیون و 730 هزار تومان به ازای هر نفر شروع می‌شود.

شرایط تور لحظه آخری چابهار

آژانس‌های مسافرتی گاهی به دلیل تکمیل نشدن صندلی‌های هواپیما و قطار یا خالی بودن هتل‌ها، در لحظه‌های آخر قبل از پرواز، قیمت‌ها را پائین می‌آورند تا ظرفیت تور تکمیل شود. برای گرفتن این نوع تورها باید چمدان‌ها را از قبل بست و آماده سفر بود.

تفاوت تور لحظه آخری با تور معمولی، در قیمت و برخی امکانات آنهاست؛ به طوری که نرخ تورهای لحظه آخری حدود 20 تا 50 درصد کمتر از نرخ عادی آن است. همچنین گردشگران با انتخاب تور چابهار لحظه آخری می‌توانند با پرداخت پول کمتر از امکانات بالایی برخوردار شوند. در برخی مواقع ممکن است تور لحظه آخری، یک تور لوکس باشد که با توجه به عدم تکمیل ظرفیت در روزهای نزدیک به آغاز تور، قیمت آن کاهش یافته است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان