سفر به موزه آینده دبی ؛ عجیب ترین سازه جهان در یک نگاه

موزه آینده دبی_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

موزه آینده دبی، جاذبه‌ای گردشگری و فرهنگی در دبی است که تلفیقی از هنر و معماری را به تعاملی منحصربه فرد با آینده تبدیل می‌کند. این موزه که در سال 2010 میلادی افتتاح شده، در یکی از مهمترین خیابان‌های دبی _خیابان شیخ زائد_و درست روبروی ساختمان جمیرا امارات قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، این موزه که عنوان عجیب‌ترین سازه جهان را به خود اختصاص داده است، به چند دلیل با سایر موزه‌های جهان متفاوت است.

نمای بیرونی موزه آینده که از فولاد ضدزنگ ساخته شده، یک بنای بیضوی با حفره‌‌ای در داخل آن است که با خط زیبای عربی مزین شده و توجه هر بیننده‌‌ای را به خود جلب می‌کند.

جاذبه‌های داخل موزه آینده دبی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده، به پنج قسمت تقسیم می‌شوند. هرطبقه از موزه به مفاهیم مختلفی از جمله سفر فضایی، تغییرات اقلیمی، پیشرفت تکنولوژی و غیره اختصاص دارد. در حقیقت موزه آینده دبی باهدف معرفی جدیدترین وبه‌ روزترین فناوری‌ها درحوزه هوش مصنوعی،علوم کامپیوتر، رباتیک و…افتتاح شده است.

فرآیند ساخت این موزه کاملا تخصصی بوده است و این بنا از یک هزار و 24 قطعه با کمک ربات‌ها در زمینی به مساحت 17 هزار و 600 مترمربع ساخته شده است.

وجه تمایز سازه موزه آینده دبی

از مهمترین دلایل تمایز موزه آینده با سایر سازه های مشابه می‌توان به مواردی همچون تغییر محتوا هر۱۰سال یکبار، تکنولوژی‌های پیشرفته، مکان و طراحی، تجربیات تعاملی و نقش آینده‌گرانه اشاره کرد.

موزه آینده دبی در 7 طبقه طراحی شده که 5 طبقه آن به نمایشگاه اصلی اختصاص یافته است. سه طبقه از این پنج طبقه به توسعه منابع فضایی، اکوسیستم‌ها و منابع زیستی اختصاص داشته و یک طبقه آن متعلق به فناوری‌های آینده است. طبقه دیگری نیز با عنوان قهرمانان آینده برای کودکان طراحی شده است.

موزه آینده دبی هر 10 سال یکبار محتوای خود را تغییر می‌دهد. این بدان معناست که بازدیدکنندگان هر 10 سال می‌توانند تجربه متفاوتی از این موزه داشته باشند و  به طور مداوم با آخرین پیشرفت‌ها و ایده‌های آینده آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:

امکانات و ویژگی‌های موزه آینده دبی

همانطور که گفته شد مکان اصلی موزه آینده دبی در خیابان شیخ زائد واقع شده است. این منطقه یکی از مهمترین مناطق دبی محسوب می‌شود، بنابراین راه‌های دسترسی زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. استفاده از مترو دبی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موزه آینده است. بازدیدکنندگان می‌توانند سوارخط قرمز مترو دبی شده و در ایستگاه ساختمان جمیرا امارات پیاده شوند.

شرایط عکاسی و فیلمبرداری در موزه آینده

عکاسی و فیلمبرداری در موزه آینده دبی آزاد است، اما بایدبه یاد داشت که هنگام عکس‌برداری یا فیلم‌برداری، فلش دوربین باید خاموش باشد. در برخی از بخش‌ها مانند گالری‌های هنری ممکن است عکسبرداری ممنوع باشد. پس پیش از عکسبردای از پرسنل سؤال کنید.

موزه آینده دبی_کاماپرس

کارکنان و تورهای بازدید

در این موزه کارکنان آموزش دیده فعالیت می‌کنند و اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند اما به تنهایی هم می‌توانید از موزه بازدیدکنید و همچنین می‌توانید از تورهای بازدید از موزه استفاده کنید.

بخش‌های اصلی موزه آینده دبی

طبقه اول؛ پیش‌نمایشی از آینده: این طبقه به‌ عنوان معرفی اولیه آینده عمل می‌کند. بازدیدکنندگان در این بخش به آینده سفر کرده و با تاثیرات علم، هنر، فرهنگ و جامعه در آینده آشنا می‌شوند. این بخش یک جاذبه فرهنگی و گردشگری سیار مهم در امارات به‌شمار می‌رود.

طبقه دوم؛عرشه تماشا: این طبقه بهترین تجربه برای عکاسی است. بازدیدکنندگان دراین بخش می‌توانند از منظره‌های تماشایی و زیبا عکاسی کنند.

بخش‌های زیرزمینی در موزه آینده: موزه آینده دبی دارای بخش‌های زیرزمینی مجزا برای خدمات اولیه و سه طبقه زیرتپه سبز است که شامل لابی، سالن اجتماعات، کافه‌ها،رستوران‌ها، خرده‌فروشی، پارکینگ خودرو و خدمات ساختمانی است.

بخش‌های درمانی در موزه آینده دبی

موزه آینده دبی دارای بخش‌های درمانی در طبقه چهارم است که با عنوان موسسه شفا (Heal Institute) شناخته می‌شود. این بخش شامل ارتباط درمانی، زمین درمانی و حرکت درمانی می‌شود. این بخش‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را دراین زمینه‌ها بهبود بخشند. همچنین در موسسه شفا با نوآوری و تکنولوژی‌هایی آشنا می‌شوید که قرار است در آینده جان انسان‌ها را نجات دهند.

از سوی دیگر، در طبقه سوم نیز فضایی برای آرامش افراد ساخته شده است. این بخش که واحه نام دارد، بخش بی‌نظیری برای خلاصی از استرس، اضطراب و ارتباط عمیق‌تر افراد با خودشان است.

کافه و فروشگاه در موزه آینده دبی

درطبقه همکف موزه آینده، یک کافه وجود دارد که در آن ربات باریستا قهوه آماده می‌کند. همچنین در این طبقه فروشگاهی قرار دارد که هدایایی مانند دفترچه یادداشت، کیف‌های حمل وسایل سبک، جاکلیدی و غیره به فروش می‌رسد.

موزه آینده دبی_کاماپرس

زمان کاری و هزینه موزه آینده دبی

موزه آینده دبی که با سرمایه‌گذاری 165 میلیون دلاری ساخته شده، از ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند در این ساعت‌ها ازموزه بازدیدکنند.

همچنین قیمت بلیط موزه آینده دبی حدودا نفری 300 هزار تومان است اما ورود کودکان زیر 3 سال رایگان است. از سوی دیگر از تمامی هتل‌های دبی می‌توانید برای بازدید از موزه، ترانسفر بگیرید. گفتنی است بازدید کامل از موزه حدودا سه الی چهار ساعت زمان می‌برد.

نکات مهم برای بازدید از موزه آینده دبی

بلیط موزه را آنلاین و ازسایت دبی دیسکانت خریداری کنید؛ هرچند که امکان خرید حضوری از گیشه هم موجود دارد. پیش از حرکت به سمت موزه حتما از وب‌سایت رسمی موزه آخرین اطلاعات را به دست آورید. حتما کفش مناسب و راحت بپوشید چراکه مجبور خواهید شد، مدت زمان زیادی راه بروید.

همچنین حتما از پرسنل و کارکنان موزه بخواهید که شما را راهنمایی کنند. اگر نمی‌خواهید برای ترانسفر هزینه بیشتری را پرداخت کنید، نگران نباشید زیرا از تمامی نقاط شهر دبی به‌راحتی با اتوبوس و مترو می‌توانید به این موزه بروید.

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتسفرمارکتطاهاگشت
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز