سفر به جنگلی سرسبز ؛ تنگه نارنج بن کجاست ؟

نارنج-بن-نوشهر-کاماپرس
ژیوار

طبیعت و پوشش گیاهی نوشهر، همیشه در بین گردشگران محبوبیت خاصی داشته است. تنگه نارنج بن هم که یکی از روستاهای این شهر محسوب می‌شود، دارای جاذبه‌هایی است که سالانه مسافران زیادی را راهی این منطقه می‌کند.

کاماپرس در این گزارش هر آنچه باید درباره تنگه نارنج بن نوشهر بدانید را معرفی می‌کند.

تنگه نارنج بن کجاست؟

تنگه نارنج بن در یکی از روستاهای بکر شهرستان نوشهر واقع است. این تنگه فاصله کوتاهی با جنگل و جاده‌ی ساحلی پر درخت دارد. این روستا در کنار انبوه درختان سرسبز و جنگل‌های مازندران قرار گرفته که به همین دلیل شرایط آب و هوایی خوبی هم دارد که مقصد بسیاری از گردشگران خواهد بود.

نارنج بن نوشهر و چند جاذبه گردشگری

در نارنج بن نوشهر، چند جاذبه گردشگری جذاب وجود دارد که باعث شده بسیاری از گردشگران حداقل سالی چند بار به این منطقه سفر کنند. جدا از جنگل‌های همیشه سبزی که دارد، رودخانه، آبشار، دریاچه ممرز و چشمه‌های بکر نارنج بن بسیاری از گردشگران را متحیر کرده است.

تنگه-نارن-بن-کاماپرس

دریان سفر امید

دریاچه ارواح و تجربه یک سکوت خوفناک

خیلی از مردم بومی به دلیل ظاهر دریاچه ممرز که نیمی از ریشه و ساقه درخت‌ها از آن بیرون زده و سکوت خوفناکی که آن جا حاکم است، به آن دریاچه ارواح می‌گویند. البته قدیمی‌های این روستا تعریف می‌کنند، در کف این دریاچه ارواحی خبیث ساکن هستند و برای همین به آن دریاچه ارواح گفته می‌شود. این داستان حالا سینه به سینه چرخیده و به جوان‌های منطقه رسیده است. این دریاچه که در دل جنگل قرار دارد، در 47 کیلومتری جنوب شرق نوشهر واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه باید از چند روستای فرعی از جمله چلندر عبور کرد.

پارک جنگلی سیسنگان مناسب پیک‌نیک

بخشی از جنگل‌های بکر نوشهر در نارنج بن، با نام پارک جنگلی سیسنگان مناسب پیکنیک و کمپ کردن برای خانواده‌ها و جوان‌ها به حساب می‌آید که آب و هوای خوب آن باعث آرامش هر رهگذری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نارنج بن طبیعت بکر و آرامش بخشی دارد. در بخشی از روستای این منطقه آبشاری بسیار دل انگیز با نام نارنج بن واقع است. آب خنک حاصل از این آبشار از میان جنگل و صخره‌ها سرازیر می‌شود که مناظر جالبی را خلق کرده است.

با تجهیزات به نارنج بن سفر کنید

با وجود آنکه تنگه نارنج بن در دل طبیعت قرار دارد، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید مجهز به امکانات گردشگری باشید. به طور مثال چون باید پیاده‌روی طولانی را تجربه کنید پس حتما کفش مناسب طبیعت گردی همراه خود داشته باشید. از طرفی اگر قصد کمپ کردن دارید به دلیل هوای همیشه بارانی، باید چادر مخصوص کمپ هم با خود ببرید. یکی دیگر از ملزومات سفر به نارنج بن، داشتن لباس مناسب و چراغ قوه است. زیرا تاریکی شب می‌تواند برای گردشگران با خطرات غیرقابل جبرانی همراه باشد.

انتهای پیام

 

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز