سفر به جزیره جذاب و چشم نواز مارماریس

تور مارماریس-کاماپرس

ترکیه کشوری پر از جاذبه‌های طبیعی و انسانی است اما از میان تمام مناطق آن مارماریس توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. این شهر بندری است و طبیعت بکر و چشم نوازی دارد، ضمنا این منطقه دارای هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید لوکسی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، جزیره مارماریس روی معادن بزرگی از سنگ مرمر قرار گرفته و به همین دلیل اینگونه نامگذاری شده است. این شهر بسیار لوکس و چشم نواز بوده و با آب و هوای مناسبی که دارد بهشت ترکیه نامیده می‌شود. بعضی گردشگران به این منطقه در فصل زمستان سفر می‌کنند، زیرا دمای این جزیره از 10 درجه سانتی گراد پایین‌تر نمی‌رود. بهار مارماریس بسیار دیدنی است و معمولا افراد زیادی در این فصل به این منطقه سفر دارند.

این جزیره قدمت زیادی دارد و به همین دلیل آثار تاریخی زیادی در آن دیده موجود است. از آنجایی که این جزیره حدفاصل بین دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته، در دوران حاکمیت امپراتوری‌های مختلف مورد توجه قرار داشت. بنابراین علاقمندان به تاریخ و مسائل تاریخی می‌توانند با هزینه کم از آثار تاریخی این منطقه بازدید کنند. انواع قلعه‌ها، کوه‌ها و … در این منطقه وجود دارد. منطقه دلیان یکی از مناطق زیبای مارماریس است که پر از ویرانه‌های تاریخی از سال‌های دور و جاذبه‌هایی مانند حمام گل، شهر باستانی کائونوس و ساحل ایزوتوزو است. یکی از جاذبه‌های مارماریس، روخانه دالیان است که از لحاظ طبیعی بسیار چشم نواز بوده و گردشگران زیادی در ساحل آن، در کافه‌ها و رستوران‌هایش زمان می‌گذرانند. گردشگران در صورتی که این رودخانه را پیش بگیرند، به ساحل لاک پشت‌ها می‌رسند که از نظر بومیان این ساحل معجزه گر است. مردم بومی این منطقه معتقدند، خاک این ساحل خاصیت درمانی دارد و به همین دلیل در صورت بروز بیماری خود را گل مالی می‌کنند.

مارماریس-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشترین تفریحات جزیره مارماریس کدام است؟

قاعدتا از آنجایی که این منطقه در میان دو دریای بزرگ قرار گرفته، بیشتر سرگرمی و وزش‌ها و غذاهای آن مربوط به دریا است. سواحل بی‌نظیری در منطقه مارماریس هست و مسافرانی که مشتاق ورزش‌های آبی هستند به راحتی امکان غواصی و حتی تفریحاتی مانند جت اسکی و پاراسیلینگ را دارند.

یکی از ساحل‌های جذاب مارماریس، ترنج است که توانسته برچسب پرچم آبی را دریافت کند. این برچسب به معنای پاکیزگی آب، شن و ماسه این ساحل است. مسافرانی که به شدت به گذران اوقات فراغت در ساحل آرام و تمیز علاقه دارند و می‌خواهند غواصی را امتحان کنند بهتر به ساحل ترنج بروند و از جذابیت این منطقه لذت ببرند.

ساحل خلیج کوملوبوک نیز از دیگر سواحل جذاب منطقه مارماریس است که غارهای زیادی اطراف آن قرار دارد. قدمت این دسته غارها به 5 هزار سال می‌رسد و طبق شواهد و اطلاعات موجود، بومی‌های مارماریس آن را حفاری کرده‌اند. شهر باستانی به نام آموس نیز در نزدیکی این ساحل قرار دارد که بازدید آن برای توریست‌ها و علاقمندان به تاریخ خالی از لطف نیست.

بهترین غذاهای منطقه مارماریس را بشناسید

این شهر منبع غنی انواع غذاهای درجه یک دریایی است که با متریال باکیفیت و تازه تهیه می‌شوند. انواع خرچنگ، ماهی و میگو در این منطقه طبخ می‌شوند که مورد علاقه توریست‌های زیادی قرار دارد. پیتزای ترکی از دیگر غذاهای محبوب منطقه ماماریس است که به دو شکل پخته می‌شود. پیده و لاهماجون همان دو نوع پیتزای معروف مارماریس هستند که ترکیبات آن‌ها نان یا خمیر نازک با گوشت و سبزیجات و پنیر است.

مارماریس-کاماپرس

رزرو تور یا هتل مارماریس از آریاک سفر

اشخاصی که قصد سفر به مارماریس را دارند بهتر است به یک مرکز معتبر برای خرید تور، رزرو بلیط هواپیما یا هتل در این منطقه مراجعه کنند. آریاک سفر یکی از این مراکز معتبر است که در زمینه ارائه انواع تور مارماریس، رزرو هتل در این منطقه و حتی رزرو بلیط هواپیمای ترکیه تخصص دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز