سریع ترین و قوی ترین خودرو عضلانی تنفس طبیعی تاریخ را بشناسید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروهای عضلانی همیشه به نوعی متفاوت بوده‌ و هواداران خاص خودشان را داشته‌اند. اگرچه دوران طلایی آن‌ها در دهه‌های 1960 و 1970 ممکن است دوباره تکرار نشود، ولی نام‌های بزرگی مانند دوج چلنجر و شورولت کامارو حتی با این که برقی شده اند همچنان محبوب هستند. در این میان فقط فورد موستانگ با موتور هشت سیلندر بنزینی باقی مانده است که آن هم از سال آینده به جمع خودروهای برقی خواهد پیوست.

به گزارش کاماپرس، اکنون که به پایان دوران درخشان خودروهای عضلانی بنزینی نزدیک می‌شویم، فرصت خوبی است تا نگاهی به سریع‌ترین و قوی‌ترین آن‌ها بیندازیم. از میان آن‌ها می‌توان به فورد شلبی و دوج هلکت نیز اشاره کرد که به قدرت بیش از 700 اسب بخاری‌شان می‌بالند.

اگر بخواهیم از سریع‌ترین خودرو عضلانی با موتور تنفس طبیعی نام ببریم، باید گفت دوج چلنجر آر تی اسکات پک 1320 (Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320) مدل 2023 می‌تواند بدون هیچ رقیبی این عنوان را از آن خود کند.

این خودرو سریع‌ترین خودرو عضلانی تنفس طبیعی به شمار می‌آید و به یک موتور هشت سیلندر 6.4 لیتری STR Hemi مجهز شده است. این موتور قدرتمند بدون بهره‌گیری از هر نوع توربوشارژر یا تجهیزاتی که قوای آن را افزایش دهد می‌تواند 485 اسب بخار نیرو تولید کند. این میزان نیرو کافی است تا شتاب صفر تا 400 متر را به 11.7 ثانیه برساند و سرعت 281 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو عضلانی دست‌یافتنی کند.

برای این که دید بهتری از میزان قدرت دوج چلنجر آر تی اسکات پک 1320 به دست بیاورید بهتر است آن را با شورولت کامارو اس اس مدل 2024 مقایسه کنید که با 455 اسب بخار قدرت 250 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

انتهای پیام

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز