سرور مجازی جهانی بخریم یا ایرانی؟

ژیوار

خرید سرور مجازی بر اساس نیازهای هر کسب‌وکار می‌تواند از بین انواع سرور مجازی جهانی و سرور مجازی ایرانی انجام گیرد. انتخاب اینکه از کدام سرور برای انجام خدمات اینترنتی خود استفاده کنیم، باید با بررسی مزایا و معایب هر یک از موارد انتخابی، صورت گیرد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی و بررسی مزایا و معایب سرور مجازی جهانی و ایرانی پرداخته و به این سوال پاسخ داده است که کدام یک از این موارد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

سرور مجازی خارجی برای چه نوع کارهایی مناسب هستند؟

سرور مجازی جهانی نوعی سرور مجازی است که سیستم کامپیوتری و سخت افزار آن  از نظر جغرافیایی در خارج از کشور قرار گرفته است. این سرور می‌تواند در قاره‌ها و کشورهای متفاوتی قرار گرفته باشد و معمولا بازه بسیار وسیعی از کشورها را شامل می‌شود.

این سرورها معمولا از نظر منابع و سخت افزاری قدرتمند هستند و از پهنای باند بسیار بالای بین‌المللی نیز برخوردارند. همچنین با توجه به تکنولوژی‌های بالای سخت افزاری و نرم افزاری امنیتی و نگهداری استفاده شده در دیتاسنترهای خارجی، این نوع از سرورها از نظر عملکردی نیز ممکن است بهتر از سرورهای داخلی عمل کنند.

سرورهای مجازی خارجی برای انجام برخی از فعالیت‌ها ایده‌آل هستند. برای نمونه می‌توان به سرورهای گیمینگ، کسب و کارهایی که نیاز به پرداخت‌های ارزی بین‌المللی دارند، ارائه‌دهندگان خدمات ابری، میزبانی از وب سایت‌های بین المللی و شرکت‌هایی که دارای دیتاسنتر‌های بسیار حساس هستند، اشاره کرد.

دریان سفر امید

تفاوت سرور مجازی ایرانی و جهانی از نظر آپ تایم

معمولا سرور مجازی جهانی دارای پایداری بیشتری از نظر میزان ساعت مداوم فعال بودن است. به طوریکه میزان آپ تایم سرورهای خارجی به مراتب بیشتر از سرور مجازی ایرانی است. دلیل این موضوع را باید در وابستگی‌ این سرورها به پهنای باند بین‌المللی و داخلی عنوان کرد.

اختلالات اینترنت داخلی می‌توان تاثیر زیادی روی سرور مجازی ایرانی داشته باشد و حتی باعث کارکرد نامناسب آن شود. این در حالیست که اختلالات اینترنتی داخلی روی سرورهای مجازی خارجی تاثیری ندارد. سرور مجازی خارجی تنها در صورت وجود اختلال شدید در اینترنت بین المللی ممکن است به صورت موقت از کار بیفتد و یا با افت سرعت و کیفیت روبرو شود.

در عوض اگر کسب و کار شما فقط به داخل کشور مرتبط باشد، با اختلال در اینترنت بین المللی، ممکن است اختلال آنچنانی در سرور مجازی ایرانی را شاهد نباشیم و از این نظر سرور مجازی ایرانی بر نوع خارجی برتری خواهد داشت.

عدم تاثیر تحریم‌های بین‌المللی روی کسب‌وکارهای مستقر در سرورهای خارجی

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرور مجازی جهانی، عدم تاثیر تحریم‌ها روی کسب‌وکارهای بین‌المللی است. برای نمونه سرورهایی که برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند و یا سرورهای گیمینگ ممکن است تحت تاثیر تحریم‌ها قرار بگیرد. اما در صورتیکه این کسب‌وکارها از سرور مجازی خارجی استفاده کنند، می‌توانند بدون مشکل از سد تحریم‌ها عبور کنند.

پرداخت‌های بین‌المللی نیز نمی‌تواند از سرور مجازی ایرانی صورت گیرد و معمولا شرکت‌هایی که برای پرداخت و یا فعالیت به پهنای باند بین‌المللی و آی پی‌های خارجی نیاز دارند، به سراغ سرورهای خارجی می‌شوند.

مقایسه سرورهای مجازی ایرانی و خارجی از نظر قوانین

وجود سرور مجازی در هر کشور به معنی قبول قوانین آن کشور برای فعالیت یک کسب‌وکار اینترنتی است. به همین دلیل در زمان خرید سرور مجازی جهانی باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که شما باید قوانین کشور میزبان سرور را در زمینه فعالیت تجاری، محتوای سایت و کپی رایت رعایت کنید.

در مورد سرورهای داخلی نیز وضعیت به همین صورت است و قوانین جاری کشور در همه این زمینه‌ها باید مد نظر قرار گیرد. برای نمونه ممکن است عدم رعایت کپی رایت در محتوا در سرور مجازی ایرانی مشکلی برای کسب‌وکار شما ایجاد نکند اما در سرورهای خارجی باعث اختلال در فعالیت کسب‌وکار شما شود.

سرور مجازی - کاماپرس

خرید سرور مجازی جهانی با کیفیت از سایت «سرور دات آی آر»

سایت «سرور دات آی آر» از سال 1392 فعالیت خود را در حوزه ارائه راهکارهای میزبانی وب تحت نام شرکت تدبیرپردازان آغاز کرده است. این شرکت هم‌اکنون با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت خود موفق به میزبانی از بیش از 12 هزار سایت فعال شده است.

علاقمندان برای خرید انواع هاست، دامنه، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس server.ir مراجعه و یا برای دریافت مشاوره با تلفن 0211779 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تدبیرپردازان
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز