سراتو سایپا بخریم یا آریزو 6 توربو + مشخصات فنی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سراتو سایپا یکی از خودروهای پرطرفدار مونتاژ داخل است که برای اولین بار در سال 2010 وارد کشور شد، خودرویی که با آریزو 6 توربو مورد مقایسه قرار می گیرد و دو راهی انتخاب را برای مشتری ایجاد می کند.

به گزارش کاماپرس، آریزو 6 توربو به‌واسطه مزایایی همچون پیشرانه توانمند، تجهیزات به‌روزتر، کابین جادارترو همچنین سواری نرم‌تر خود از ارزش خرید بالاتری در مقایسه با سراتو سایپا برخوردار است، اما  قیمت بالای آن باعث شده است تا مشتریان محصول شناخته‌شده‌تر کیا سراتو سایپا را ترجیح دهند تا ضمن برخورداری از کیفیت بالاتر، امتحان خود را نیز به‌خوبی در بازار کشور پس داده‌اند.

اما در ادامه گزارش با بررسی مشخصات فنی این دو خودرو کمک می کنیم تا مخاطب انتخاب راحت تری داشته باشد.

معرفی آریزو 6 توربو و سراتو سایپا

آریزو 6 توربو یک سدان جمع‌وجور در سبد محصولات کمپانی چری است که در شرکت سازنده با نام چری آریزو GX شناخته می‌شود. این خودرو که بر روی پلتفرم CHERY M1X شکل گرفته‌است، اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت و از سال 2018 نیز راهی بازار جهانی شد.

در سمت دیگر این مقایسه، کیا سراتو قرار دارد که نسل اول این خودرو در سال 2003 توسط کمپانی «کیا موتورز» طراحی و رونمایی شد. نسل دوم سراتو که با نام کیار فورته Kia Forte) ) نیز شناخته می‌شود، در سال 2008 معرفی شد و طی سال‌های بعد در مدل‌های هاچبک، کوپه و سدان به بازار کشورهای مختلفی همچون چین، کانادا و آمریکای شمالی راه پیدا کرد.

مقایسه فنی آریزو 6 توربو با سراتو سایپا

در مقایسه آریزو 6 توربو و سراتو سایپا، باید گفت سراتو مونتاژی از یک پیشرانه 2 لیتری با توان خروجی 156 اسب‌بخار و گشتاور 195 نیوتن‌متر بهره می‌برد و یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

در سوی دیگر مقایسه آریزو 6 توربو و سراتو سایپا، آریزو 6 توربو قرار دارد که از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و برای انتقال نیروی محرکه خود به چرخ‌های جلو از یک گیربکس 9 دنده CVT کمک می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این سدان چینی 9.2 ثانیه برآورد شده‌است که در مقایسه با شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه‌ای سراتو آپشنال، بیانگر چالاکی بیشتر آریزو 6 توربو در مقایسه با سراتو سایپا است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز