سد ورود زنان به حرفه آتش نشانی شکست

ژیوار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وعده داده تا پایان امسال پروژه جذب و استخدام آتشنشانان زن به سرانجام می‌رسد.

به گزارش کاماپرس؛ از سال 1385 که جدی‌ترین فراخوان برای جذب آتش‌نشان زن از سوی سازمان آتش‌نشانی کرج، صادر شد 12 سال می‌گذرد. جدال زنان براي رسيدن به شغلی كه همیشه مردانه تلقی شده از سال‌ها قبل آغاز شده بود و آن سال شكل و شمايل جدی به خود گرفت.

اما نتيجه تلاش‌ها برای دست يافتن به اين شغل چندان ثمری برای زنان نداشت و تنها منتهی شركت‌ در مانورهای نمايشي و فعالیت های داوطلبانه در آتش نشانی شد. از آن سال تا کنون آتش‌نشانان زن همپای مردان  آموزش های دشوار  را پشت سر می‌گذارند و در نهايت يا خانه‌نشين می‌شوند يا از اين نيروهای آموزش ديده مشتاق در كارهای اداری  استفاده می‌شود. حالا اما بعد از گذشت سالها این مژه به بانوان رسیده که قرار است آتش نشانان زن نیز به عنوان کادر عملیاتی آتش نشانی استخدام شوند و همچون مردان به اطفای حریق بپردازند.

زنان مثل مردان گزینش می‌شوند

«مهدی داوری» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره استخدام آتش‌نشان زن در سازمان آتش‌نشانی گفت: در این طرح قرار است، زنان به عنوان آتش‌نشان حرفه‌ای وارد سازمان شوند و مانند آتش‌نشانان مرد که مراحل گزینشی را طی کرده و سپس آموزش‌های حرفه‌ای را می‌بینند، همین اتفاق نیز قرار است برای زنان نیز بیفتد.
او ادامه داد: این موضوع به صورت یک طرح از سوی شهرداری مطرح شده است و در حال حاضر این طرح در مراحل نهایی است و پس از آن با اخذ مجوزهای لازم برای استخدام این زنان به سرعت وارد عمل می‌شویم. البته این طرح را با یک تعداد محدود شروع خواهیم کرد، چراکه باید ببینیم زیرساخت‌ها چقدر در اجرای این طرح به ما کمک خواهند کرد.

دریان سفر امید

تعداد آتش نشانان زن را افزایش می دهیم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال این طرح به نتیجه نهایی برسد و اولین گروه آتش‌نشانان زن به صورت حرفه‌ای وارد کادر عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شوند.
داوری در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروی آتش‌نشان زن در اولین مرحله جذب سازمان خواهند شد، ادامه داد: هنوز تعداد آن مشخص نشده است، اما همانطور که گفتم با یک تعداد محدود یک واحد عملیاتی برای آتش‌نشانان زن ایجاد می‌کنیم. با شروع این واحد عملیاتی این طرح را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم مشکلات آن را برطرف کرده و تعداد آتش‌نشانان زن را نیز افزایش دهیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز