سخت ترین مانع ها سر راه زوج ها؛ گرفتن وام ازدواج چه مشکلاتی دارد؟

ژیوار

بانک مرکزی به زوج‌های که به تازگی عقد کرده باشند، وام قرض الحسنه ازدواج می‌پردازد. مبلغ وام ازدواج برای زوج‌هایی که پسر زیر 25 سال و دختر کمتر از 23 سال سن دارد، 350 میلیون تومان است. در صورتی که زوج‌ها شرایط سنی گفته شده را نداشته باشند، تسهیلات برای آن‌ها تا 300 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، خیلی از زوج‌ها بعد از عقد و گرفتن عقدنامه به امید دریافت مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به درگاه بانک مرکزی مراجعه می‌کنند. اما این مسیر دشواری زیادی دارد و باعث دلزدگی و خستگی خیلی از زوج‌ها می‌شود. در ادامه سختی راه دریافت وام قرض الحسنه ازدواج بیان خواهد شد؛

موانع و مشکلات وام ازدواج

زوج‌ها بعد از مراجعه به درگاه مخصوص تسهیلات ازدواج بانک مرکزی باید شماره ملی، شماره تماس خود را ارائه بدهند و کد امنیتی خود را وارد کنند. گاهی در این مرحله پیامی مبنی بر اشتباه بودن کد امنیتی برای متقاضیان ارسال می‌شود.

بعد از دریافت کد امنیتی، متقاضی باید کد تایید بگیرد تا بتواند تاریخ ازدواج را ثبت و مجددا کد امنیتی دریافتی را وارد کند. گاهی در این مرحله کد تایید برای متقاضی ارسال نمی‌شود و در بعضی موارد پیامی مبنی بر اختلال سامانه استعلام برای متقاضیان فرستاده می‌شود.

در صورتی که فرد به راحتی از دو مرحله قبل بگذرد، باید شعب بانک و آدرس خود را نهایی کند. این مرحله هم مشکلاتی دارد که به مراتب برای ساکنان تهران بیشتر از دیگر شهرها است.

دریان سفر امید

حتی در صورت نهایی شدن ثبت نام و انتخاب شعبه، گاهی بعد از چند روز برای متقاضیان پیامی مبنی بر تمام شدن اعتبار بانک‌ها ارسال می‌شود. گاهی گذشته از این موارد، خطاهای مثل عدم اعتبار بانک انتخابی، اشتباه در ورود کد امنیتی یا بروز خطاهای سیستمی برای مشتریان فرستاده می‌شود.

این‌ها تنها بخشی از مشکلات متقاضیان وام ازدواج بود که همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با مراجعه به شعب بانک انتخابی برای دریافت وام ازدواج، مشکلات دیگری برای متقاضیان به وجود می‌آید.

این موارد به نوعی نشان دهنده ضعف در سیستم آنلاین نظام بانکداری کشور است که تا به حال اقدام درستی برای بهبود آن انجام نشده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان