جذاب ترین قلعه‌ های تاریخی جهان/ ارگ بم در رده چهارم

ژیوار

قلعه‌‌ها در دوران باستان اغلب به‌عنوان محل زندگی خانواده سلطنتی ساخته می‌شدند. مصالح به کار رفته در ساختمان آن‌ها چنان مستحکم است که با وجود گذشت قرن‌ها، هنوز زیبایی ماندگار خود را حفظ کرده و به‌عنوان دروازه‌‌ای رو به تاریخ شناخته می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

الحمرا – اسپانیا

باغ‌های بهشتی مدیترانه‌ای این مجموعه، هر ساله جمعیت زیادی را به گرانادا می‌کشاند. قلعه الحمرا در زبان عربی به معنی قلعه سرخ بوده و همچنین یکی از معروف‌ترین بناهای معماری اسلامی به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

قلعه آلنویک – انگلستان

این قلعه که در قرن ۱۱ ساخته شد، هنوز محل زندگی مجلل دوک فعلی نورث‌آمبرلند است. قلعه آلنویک همچنین به‌عنوان محل فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم «هری پاتر» و سریال «دانتون ابی» نیز شناخته می‌شود. تخمین زده شد در سال ۲۰۱۲ بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این قلعه بازدید کردند.

قلعه امبر – هند

نقش و نگارهای باستانی و سقف‌های آینه کاری شده این کاخ یک تجربه آسیایی هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان خارجی به ارمغان می‌آورد. رنگ ماسه زرد و سرخ به کار رفته در ساختمان و دریاچه زیبای مجاور آن از دیگر جذابیت‌های این قلعه هستند.

ارگ بم – ایران

این مجموعه باشکوه که احتمالا توسط سلسله هخامنشیان ساخته شده در سال ۱۳۸۲ به دنبال زمین لرزه ۶.۶ ریشتری متحمل آسیب شدیدی شد. با این حال به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به آرامی در حال بازسازی است.

قلعه بلارنی – ایرلند

مهم‌ترین چیزی که هر ساله گردشگران را به این منطقه می‌کشاند سنگ معروف واقع در آن به نام «سنگ بلارنی» است. افسانه‌ها می‌گویند افراد پس از بوسیدن این سنگ صخره‌ای بلافاصله به فصاحت گفتار دست پیدا می‌کنند.

قلعه برن – رومانی

این قلعه قرن دوازدهمی واقع در حومه ترانسیلوانیا، شاید یکی از ترسناک‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مکان‌های دنیا باشد. قلعه برن در واقع الهام‌بخش رمان دراکولا از برام استوکر بوده و افراد زیادی مشتاق بازدید از آن و حتی خانه‌ دراکولا در تپه‌های اطراف هستند.

ارگ قاهره – مصر

ارگ قاهره یا قلعه صلاح‌الدین ایوبی به مدت ۷۰۰ سال خانه حاکمان مصری بوده است. با این حال در سه مسجد و چندین کاخ آن به روی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی باز است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جذاب ترین قلعه‌ های تاریخی جهان/ ارگ بم در رده چهارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز