زمزمه های گرانی ۵ تا ۶ میلیونی گوشی های سامسونگ و اپل

لست سکند

توقف واردات گوشی های تلفن همراه 600 دلاری به بازار ایران اخیرا با انتقاداتی از سیاست های دولت از سوی دو مقام دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه مطرح شد. این مسئله منجر به تلاطم قیمت این نوع گوشی ها در بازار تلفن همراه کشور شده و افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی آنها را به همراه داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی در واکنش به این موضوع گفت: توقف واردات گوشی های تلفن همراه 600 دلاری به بازار کشور، افزایش 5 تا 6 میلیون تومانی قیمت این مدل گوشی ها در بازار کشور را به همراه داشته است.

بیشتر از بازار موبایل:

بر اساس تصمیم کارگروه هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری سال 1400 بنا شده بود برای واردات گوشی های بالای 600 دلار، ارز حاصل از صادرات خشکبار تخصیص پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تصریح کرد: پس از آن که وارد کنندگان تلفن همراه نتوانستند این ارز را از صادرکنندگان خشکبار دریافت کنند، روند واردات این نوع گوشی ها متوقف شده است و فعلا ارز از جای دیگری برای واردات این نوع کالاها تخصیص پیدا نکرده است.

محبی به عدم تاثیر نوسان‌های نرخ ارز در بازار موبایل اشاره کرد و گفت: از آنجاکه واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه برای واردات ارز نیمایی دریافت می‌کردند لذا نوسان‌های نرخ ارز تاثیر چندانی در قیمت این کالاها نمی‌گذاشت و آنها برای حفظ تعادل بازار و پوشش نوسان‌های ارز از سود خود کم می‌کردند اما در وضع موجود واردکنندگان کالایی برای عرضه در بازار ندارند.

وی درباره روند تامین دیگر مدل‌های موبایل نیز عنوان کرد: در تامین تلفن همراه زیر 600 دلار مشکلی نداریم اما افزایش نرخ موبایل‌های بالای 600 دلار بر قیمت سایر موبایل‌ها نیز تاثیر گذاشته است و قیمت آنها هم در بازار روند صعودی به خود گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی  با بیان اینکه تصمیمات یک شبه مسئولان در کشور باعث بر هم خوردن نظم بازار شده است، گفت: آنها خود نمی‌توانند ارز حاصل از صادرات را دریافت کنند آن را به گردن یک صنف دیگر می‌اندازند و اینگونه نظم بازار را از بین می‌برند.

مرتبط با : اپلسامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز