بهترین زمان تعویض فیلتر بنزین در خودروهای داخلی و خارجی + قیمت

زمان مناسب تعویض فیلتر بنزین + قیمت-کاماپرس
ژیوار

با توجه به اینکه قیمت انژکتور و تعمیر آن در مقایسه با فیلتر بنزین به‌مراتب بالاتر است؛ پس بهتر است قبل از آنکه کار به گرفتگی سوزن یا خرابی انژکتور بکشد، فیلتر بنزین تعویض شود.

به گزارش کاماپرس، برخی نشانه‌ها فرا رسیدن زمان تعویض فیلتر خودرو را به رانندگان گوشزد می‌کنند. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به لرزش ماشین هنگام حرکت یا درجا، افت شدید قدرت موتور در سربالایی یا کولر روشن و روشن نشدن خودرو با تک استارت اشاره کرد.

همچنین صدای عجیب پمپ بنزین هنگام روشن کردن خودرو و افزایش مصرف سوخت و کاهش راندمان موتور نیز می‌تواند از زمان تعویض فیلتر بنزین خبر دهد.

شایان ذکر است که گرفتگی سوزن انژکتور یا خرابی کامل آن نیز برخی نشانه‌های فوق را بروز می‌دهد، بنابراین اگر چند مورد از این موارد همزمان رخ داد باید بیشتر نسبت به گرفتگی فیلتر بنزین حساس شد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

اجرت تعویض فیلتر بنزین چقدر است؟

بسته به نوع خودرو در حال حاضر اجرت تعویض فیلتر بنزین حدودا بین 100 تا 300 هزار تومان متفاوت است.

قیمت فیلتر بنزین

قیمت فیلتر بنزین خودروهای داخلی در زمان تهیه این گزارش حدود 50 تا 80 هزار تومان بوده و برای خودروهای خارجی این قیمت  بیشتر است. این درحالی است که برخی از ماشین‌ها مانند هیوندای سانتافه باید حدود 900 هزار تومان برای خرید فیلتر بنزین هزینه کنند.

زمان تعویض فیلتر بنزین خودروهای ایرانی

زمان تعویض فیلتر بنزین در پراید حدودا ۱۰ هزار کیلومتر یا ۱۲ ماه، در تیبا و ساینا ۲۰ هزار کیلومتر یا ۲۴ ماه و برای دنا و پارس tu5 حدودا ۱۰ هزار کیلومتر است. این مدت زمان برای سایر خودروهای داخلی نیز تقریبا به همین میزان است.

زمان تعویض فیلتر بنزین ماشین‌های خارجی

هایما S5 در هر ۲۰ هزار کیلومتر یا ۱۸ ماه به تعویض فیلتر بنزین نیاز دارد. این زمان در سوزوکی ویتارا ۱۵ هزار کیلومتر یکبار و در سانتافه ۱۲ هزار کیلومتر یا ۱۲ ماه یکبار است. این مدت زمان برای سایر خودروهای خارجی نیز تقریبا مشابه است.

انتهای پیام

مرتبط با : مستر یدکییدک پارت
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان