زاکانی موضوع تابلوهای موزه را گردن نگرفت / منت شهردار تهران سر هنرمندان

تابلوهای گمشده-کاماپرس
ژیوار

علیرضا زاکانی، شهردار تهران بالاخره به خبرهای منتشر شده در مورد تابلوهای نفیسی که چند هفته پیش سر از امارات و موزه‌های دبی در آورد واکنش نشان داد و مدعی شد که این تابلوها نفیس محسوب نمی‌شوند. زاکانی همچنین تمام خبرها را از اساس باطل خواند و گفت این‌ها فقط وقت مردم را به خود مشغول می‌کند.

زاکانی-کاماپرس

به گزارش کاماپرس، زاکانی در واکنش به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی (ع) به مبلغ ۷۰۰ دلار گفت: کمی دقت لازم است، درباره نفایس و تابلوها صحبت می‌کنند اما دقت نمی‌کنند که در ماده یک تعریفی وجود دارد که طبق آن صد سال قدمت را اولویت قرار می‌دهد. او مدعی شده است که این تابلوها چندان نفیس نبوده چرا که قدمت آنها به صد سال نمی‌رسید.

از سوی دیگر شهردار تهران سر درآوردن تابلوهای داخل موزه وابسته به شهرداری، به امارات را خیر و برکت برای کشور خواند و گفت از این طریق سایر نقاط دنیا هم با هنر ایرانیان آشنا می‌شوند و این موضوع برای هنرمندان خوب است و یک بازار برای انتقال فرهنگ و پیام آن اثر ایجاد شده است، وگرنه مگر شهرداری معطل ۶۰ یا ۸۰ میلیون است؟

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

او در ادامه می‌گوید دولت منتظر چنین موقعیتی بود تا آنچه حاصل دسترنج هنرمندان ما است در عرصه‌های جهانی مطرح شود و یک مراوده جهانی شکل بگیرد.

ناگفته نماند چند هفته پیش خبری در مورد ناپدید شدن 30 تابلو نفیس از موزه امام علی منتشر شد. این آثار در موزه دبی به نمایش درآمدند و از سرنوشت تعدادی از این تابلوها اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان