ریزش 600 میلیون تومانی قیمت آپارتمان در شهر پرند

مسکن مهر-کاماپرس
ژیوار

وعده‌های مسئولان برای اتمام مسکن مهر پرند از اواسط دهه ۹۰ آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد. برخی از این وعده‌ها محقق شد و برخی دیگر هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.

به گزارش کاماپرس، آنطور که مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید قول داده بود، قرار بود شهریور ۱۴۰۲ پروژه مسکن مهر پرند به اتمام برسد اما آنچه که از شواهد پیداست هنوز تعدادی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است. همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی مهر، طرح نهضت ملی مسکن نیز از سال ۱۴۰۰ در شهر پرند شروع شد و مسئولان اعلام کردند که واحدهای مسکن مهر نیز به نهضت ملی الحاق شده است.

زمین برای ساخت مسکن مهر وجود دارد؟

آخرین آماری که در تیرماه اعلام شد نشان می‌دهد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در بخش‌های حمایتی آغاز شده است. با این وجود طبق گفته‌های مسئولان ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قراردادهای مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال ساخت است.

همانطور که آمارها می‌گویند در شهر جدید پرند، تعداد قابل توجهی از متقاضیان مسکن برای دریافت مسکن مهر نام خود را ثبت کرده‌اند. از ۲۲۴ هزار نفر ثبت‌نام کننده حدود ۷۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند، با این حال آنطور که مشخص است زمین کافی برای ساخت خانه و این تعداد از واحدهای مسکونی وجود ندارد. با علم به این موضوع ساخت  ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از بزرگترین پروژه‌های ساخت و ساز مسکن ملی به شمار می‌رود. طبق گفته مسئولان از تعداد ذکر شده ۱۸ هزار واحد در فاز ۷ شهر جدید پرند شروع شده و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

 مکانی مناسب برای اقشار ضعیف

شهرهای جدید پردیس و پرند به دلیل نزدیک بودن به کلانشهر تهران مورد توجه اقشار متوسط و پایین قرار دارد. بسیاری از افراد که سال‌ها در تهران زندگی می‌کردند و اجاره‌نشین بودند برای فرار از پرداخت اجاره ترجیح دادند به شهرهای جدید از جمله پرند مهاجرت کنند. این مهاجرت‌ها آنقدر زیاد شد که به پرند لقب پایتخت مسکن مهر داده شد.

اما در یک سال گذشته پرند هم از رکود بازار مسکن دور نمانده و قیمت واحدهای آپارتمانی در این شهر جدید حدودا 600 میلیون تومان کاهش یافته است و امروز شما می توانید با نقدینگی کمتر از 1 میلیارد تومان در پرند صاحب خانه شوید.

کمبود سرانه‌های خدماتی از مشکلاتی است که بسیاری از ساکنین شهرهای جدید با آن مواجه هستند. برای مثال در تمام مناطق شهر جدید پرند پیدا کردن مدرسه، کلانتری، مجتمع‌های تجاری، مسجد و … چندان راحت و بی دردسر نیست.

البته چند روز پیش آرش صیادی، مدیرعامل شهر جدید پرند به ساکنان این مناطق قول داده بود که در این شهر حوزه علمیه خواهران، مدرسه، چند ساختمان اورژانس و کلانتری ساخته می‌شود.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان