ریزش شاخص کل شدیدتر از همیشه شد

ژیوار

بازار بورس در آخرین روزهای تابستان همچنان در روند نزولی قرار دارد. طی معاملات امروز بازار بورس، شاخص کل 36 هزار و 553 واحدی کاهش داشت و در محدوده یک میلیون و 391 هزار و 219 واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز نزدیک 11 هزار واحد کاهش پیدا کرد و به 421 هزار واحد رسید. بورسی‌های معتقدند که این کاهش شاخص کل چندان عجیب نیست و در پایان تابستان هر سال اتفاق می‌افتد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گویا سنت‌های بازار بورس از دیدگاه سهامداران باتجربه زیاد است و این افت شاخص در روزهای پایانی تابستان هم یکی از همین موارد محسوب می‌شود. این گروه معتقدند با شروع فصل پاییز و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها، بازار مجددا رونق خواهد گرفت. اما فرای این موضوع، این روزها مسائل سیاسی بشدت بازارهای مختلف و همچنین بورس را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه، روند فعلی بازار وحشت زده است و در واقع ترس از بازار سرمایه به خوبی احساس می‌شود.

دریان سفر امید

به علاوه روند اخبار سیاسی و تحولاتی که در سیاست کلان اتفاق می‌افتد، تاثیر منفی زیادی بر تحرکات فعلی بازار گذاشته است. بنابراین تا رسیدن به یک ثبات در سیاست گذاری‌ها، روند خنثی و منفی برای بورس قابل پیش بینی است. عصاری معتقد است که اخبار پیرامون مذاکرات برجام، فارغ از هر نتیجه‌ای، ترس سهامداران را به دنبال داشته و مانع ار ورود نقدینگی به بازار خواهد شد.

ادامه دار بودن خروج پول حقیقی از بازار بورس

امروز هم برای چندمین روز متوالی بازار بورس شاهد خروج پول حقیقی از بازار بود اما از شدت این مسئله نسبت به روز گذشته کاسته شد. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بازار بورس مربوط به سهام شرکت‌های آریان کیمیا تک، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و قند لرستان بود. سهامداران شرکت‌های بیمه اتکایی ایرانیان، تولید برق عسلویه مپنا و فرابورس ایران هم بیشترین رشد را طی معاملات روز جاری بورس داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز