رونمایی از ایکس‌ پنگ جی6 ؛ رقیب چینی تسلا و هیوندای

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آن‌طور که به نظر می‌رسد تقریباً هر هفته باید منتظر یک برند تازه وارد چینی باشیم که قصد دارد با محصولاتش دنیا را تسخیر کند. برند ایکس‌پنگ فقط 10 سال قبل تأسیس شده و تا کنون پنج خودرو به بازار عرضه کرده است. این برند قصد دارد تا پایان سال 2024 پنجاه درصد از بازار اروپا را در دست بگیرد و جدیدترین محصول این کمپانی خودرو برقی جی 6 است که پاسخ چین به تسلا مدل Y قلمداد می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، ایکس‌پنگ جی6 (XPeng G6) یک شاسی‌بلند متوسط برقی است که به رقابتی جدی با تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک 5 خواهد پرداخت. این خودرو از یک پلتفرم جدید بهره می‌برد و یکی از سریع‌ترین زمان‌های شارژ باتری را در اختیار دارد. علاوه بر این، قیمت کمتری از رقبایش دارد و بسیار کم مصرف‌تر است.

پلتفرم ایکس‌پنگ جی6 به گونه‌ای طراحی شده است که امکان خودران شدن این خودرو را در آینده به وجود می‌آورد و هزینه پایین طراحی و تولید این پلتفرم نیز باعث می‌شود این برند بتواند بازار رقبا را در دست بگیرد.

راز آسمان پایتخت

ایکس‌پنگ جی6 در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه Standard محرک عقب و تک موتوره است با باتری 66 کیلوواتی که 255 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند با یک بار شارژ بیش از 430 کیلومتر را بپیماید. تیپ Long Range محرک عقب است و با بهره‌مندی از باتری 87.5 کیلوواتی 282 اسب بخار قدرت دارد و برد آن 570 کیلومتر اعلام شده است.

قوی‌ترین تیپ  Performance نام دارد که به دو موتور برقی مجهز شده است و 469 اسب بخار قدرت دارد. این تیپ پرچمدار و چهار چرخ محرک می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی برابر با 550 کیلومتر را بپیماید. حداکثر سرعت همه تیپ‌ها به صورت الکترونیکی به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت تیپ Performance از 53990 پوند شروع می‌شود و از ماه اکتبر 2024 در بازار اروپا قابل خریداری است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

روکش مارال
دادپویان
اوج آرام
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز