روغن سه کاره خوراکی نخرید، استاندارد نیست

ژیوار

معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد روغن سه کاره خوراکی که در صدا و سیما آگهی آن پخش می شود مغایر با استاندارد است.

به گزارش کاماپرس، چند روزی است که آگهی تبلیغاتی یک روغن خوارکی به نام تجاری اولترا هایلی از صدا و سیما پخش می شود. در این تبلیغ گفته می شود این روغن سه کاره است و برای پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی استفاده می شود .

موضوعی که وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد آن را رد می کند و می گوید:« مشخصات درج شده روی فرآورده روغن سرخ کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» محصول واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن با استاندارد ملی ایران به شماره 4152 با عنوان «روغن سرخ کردنی- ویژگی ها و روش های آزمون» مغایرت دارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

روغن مصرفی سه کاره نداریم

دریان سفر امید

معاون نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه برای روغن های خوراکی با کاربردهای مختلف، استانداردهای ملی جداگانه تدوین شده، به ایسنا می گوید:« استانداردی برای روغن خوراکی با کاربرد «سه ک» با عنوان روغن سه کاره وجود ندارد. انواع روغن های مایع از جمله روغن سویا، آفتابگردان، کانولا و مخلوط این روغن‌ها با نام روغن مایع مخلوط (مورد مصرف برای پخت و پز و سالاد) روغن مخصوص خانوار(مورد مصرف برای پخت و پز) و روغن سرخ کردنی(مورد مصرف سرخ کردن) معرفی می‌شوند.»

مرندی مقدم با اشاره به تبلیغ روغن سرخ کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» محصول واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن با عنوان روغن سه کاره در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توضیح می دهد:« سازمان ملی استاندارد ایران هیچگونه تاییدیه ای به «روغن مصرفی سه کاره» نداده است و این عبارت که باعث القاء شبهه کیفیت برای مصرف کنندگان می‌شود، مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مصرف کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقررات استانداردهای ملی به پرتال این سازمان به نشانی isiri.gov.ir مراجعه کنند.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز