گران فروشی بعد از کمبود ؛ مشکل جدید روغن نباتی

لست سکند

کمبود روغن نباتی در بازار تا حدودی نسبت به هفته قبل جبران شده است اما حالا گرانی و تخلف در قیمت عرضه روغن نباتی بازار این محصول خوراکی را بهم ریخته است.

به گزارش کاماپرس، قیمت مصوب روغن نباتی 8 هزار و 50 تومان تا 8 هزار و 250 تومان است اما در بازار با قیمت 10 هزار تومان تا 13 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

در روزهای اخیر با تامین روغن خام مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی در فروشگاه های افزایش یافته است هر چند هنوز این محصول در همه فروشگاه های وجود ندارد اما از نکات تعجب برانگیز در این ارتباط تفاوت قیمت روغن در بازار با قیمت های اعلام شده در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

تسنیم نوشت: عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه مشکلی در تأمین مواد اولیه کارخانجات روغن وجود ندارد، در این ارتباط اظهار داشت: هفته گذشته ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: در مورد روغن جامد مصرفی خانوار هنوز مشکلاتی وجود دارد که با تلاش‌های صورت‌گرفته هر چه زودتر مسائل حل می‌شود.

راز آسمان پایتخت

منشاء مشکلات روغن نباتی از کجاست؟

به نظر می‌رسد نبود برنامه‌ای دقیق و جامع و بی‌تدبیری‌های برخی دولتمردان در استفاده به موقع از ذخایر استراتژیک کشور و توزیع نامناسب و ناعادلانه روغن‌های سهمیه‌ای در استان‌ها موجب وضعیت امروز بازار رغن خوراکی است.

همچنین در کنار منفعت‌طلبی‌های برخی فعالان بخش خصوصی و نبود شفافیت در عملکردها باعث شده تا همچنان و پس از گذشت بیش از دو ماه از آغاز نارسایی در بازار روغن نباتی، گرانی و گران‌فروشی در کنار کمبود در بازار روغن نباتی خودنمایی کند و کمک‌های دولتی نیز نتواند بازار را به روال عادی برگرداند تا همچنان وعده‌های امیدوار‌کننده درخصوص بازگشت ثبات به بازار روغن نباتی طی یک ماه آینده از زبان دست‌اندرکاران به گوش برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز