روش های نگه داری و تعمیر باتری سرفیس

ژیوار

راهکارهای بسیار ساده‌ای مانند کم کردن روشنایی صفحه نمایش و یا پاک کردن برنامه‌های سنگین، تاثیر زیادی در افزایش طول عمر باتری سرفیس دارد. همچنین کاربران باید شارژر اورجینال و مناسب به کار ببرند و از نصب بازی‌ها و برنامه‌های سنگین خودداری کنند.

مجموعه آروند گارانتی، قطعات اورجینال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در صورت بروز مشکل، از متخصصان حرفه‌ای برای تعمیر سرفیس کمک می‌گیرد. با توجه به دشوار بودن تعمیر یا تعویض باتری، بخصوص در سرفیس پرو، بهتر است افراد برای جلوگیری از بروز مشکل، دستگاه خود را در اختیار اشخاص کاربلد بگذارند.

در ادامه این گزارش، از جمله کارهای اساسی که باعث افزایش طول عمر باتری سرفیس و دیرتر نیازمند شدن به تعمیر سرفیس می‌شود را بررسی کرده‌ایم.

چرا توجه به باتری سرفیس مهم است؟

باتری سرفیس سالم، کاربران را از شارژ کردن مداوم دستگاهشان بی‌نیاز می‌کند. این عضو حیاتی سرفیس، بخصوص در زمان‌هایی که دسترسی به پریز برق وجود ندارد، کارآمدی خود را بیشتر از همیشه نشان می‌دهد. باتری اگر سالم‌تر باشد، مصرف انرژی کمتری نیز دارد و باعث آسیب دیدن دستگاه نمی‌شود. اگر به باتری سرفیس توجه نشود، هزینه‌های تعویض و تعمیر دردسرساز خواهند بود و کاربر مجبور است مدام دنبال باتری جدید باشد.

دریان سفر امید

اصول نگه‌داری صحیح شارژ باتری

در استفاده از سرفیس، با رعایت برخی از نکات می‌توان استفاده صحیح‌تری از باتری داشت. برای مثال، کم کردن روشنایی صفحه نمایش، کم کردن زمان روشن ماندن سرفیس وقتی که از آن استفاده نمی‌شود و به کار نبردن دستگاه در زمانی که به برق وصل است، از جمله اصول نگه‌داری صحیح آن هستند. توصیه می‌شود که کاربران تعداد دفعات شارژ کردن سرفیس را کمتر کنند و آن را مدت طولانی در شارژ نگه ندارند. اگر سرفیس بیشتر از 50 درصد شارژ دارد، نباید آن را دوباره شارژ کرد.

چند بار در روز می‌توان باتری دستگاه را شارژ کرد؟

هر زمانی که میزان باتری دستگاه به کمتر از 20 درصد رسید، می‌توان آن را شارژ کرد. استفاده بیش از حد از سرفیس باعث زودتر خالی شدن باتری آن می‌شود که خوب نیست.

برای اینکه کاربران به طور دقیق‌تر در مورد میزان شارژ شدن سرفیس خود آگاه شوند، باید به قسمت تنظیمات و گزینه CYCLE COUNT مراجعه کنند. در این بخش، تعداد دفعاتی که دستگاه شارژ شده مشخص است و در آن عددی مانند 1500 وجود دارد که نشان می‌دهد، سرفیس بعد از این میزان شارژ شدن دیگر کیفیت باتری اولیه را ندارد.

5 راهکار طلایی برای افزایش عمر باتری

  1. برنامه‌های اضافه را ببندید

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش طول عمر باتری، این است که وای فای، بلوتوث و مواردی از این قبیل، زمانی که استفاده نمی‌شوند، حتما خاموش باشند. همچنین بهتر است از امکان Battery Saver برای کاهش مصرف دستگاه کمک گرفت. برای افرادی که کمتر ویدیو نگاه می‌کنند توصیه می‌شود که فلش پلیر خود را خاموش کنند. این برنامه به طور پلاگین روی مرورگر نصب می‌شود و به دیدن ویدیو در اینترنت کمک می‌کند.

همچنین با خاموش کردن جی پی اس و اینترنت نیز می‌توان باعث کاهش مصرف باتری شد. کاربران اگر به طور همزمان از چند برنامه مختلف استفاده کنند و تمام برنامه‌ها در پس‌زمینه باز باشند، باعث کاهش عمر باتری می‌شوند و در این مورد نیز باید توجه داشت.

  1. با سرفیس بازی نکنید

سرفیس دستگاه مناسبی برای گیم و نصب کردن بازی‌های مختلف نیست. به همین جهت برای حفظ طول عمر باتری و کیفیت خود محصول، بهتر است آن را در کاربرد مناسبی که دارد استفاده کرد. در مورد برخی از مرورگرها و یا برنامه‌های ساده‌تر نیز، قبل از نصب کردن باید از مصرف انرژی مناسب مطمئن شد. قطعا برنامه‌های جایگزین باکیفیت با مصرف باتری کم نیز وجود دارند. اینترنت اکسپلورر اج به نسبت بقیه مرورگرها مصرف کمتری دارد.

  1. از برنامه‌های بررسی سلامت باتری استفاده کنید

برنامه‌های بررسی سلامت باتری به صورت رایگان یا پولی در اختیار عموم افراد قرار دارند. این نرم‌افزارها عملکرد باتری را چک می‌کنند و در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد، آن را به اطلاع کاربر می‌رسانند. از جمله برنامه‌های محبوب در این زمینه، برنامه پولی BatteryBar Pro و برنامه رایگان Battery Care هستند.

  1. شارژر مناسب استفاده کنید

استفاده از شارژر مناسب و اصل، اهمیت زیادی در سلامتی باتری دارد. افرادی که به کابل جدید نیاز دارند، حتما باید سراغ محصول اورجینال بروند که مخصوص مدل سرفیس آن‌ها باشد. استفاده از محصولات برندهای دیگر توصیه نمی‌شود، زیرا این کار باعث خراب شدن باتری خواهد شد. باتری اصل متناسب با کیفیت سرفیس بهینه می‌شود و امنیت دستگاه را حفظ می‌کند.

علاوه بر شارژر، تاثیر نوسانات برق نیز در از بین بردن کیفیت باتری اهمیت دارد. نوسانات برقی باعث تغییر ولتاژ ورودی می‌شوند و وقتی دستگاه به برق وصل است حتی می‌توانند به قطعات داخلی آن نیز آسیب بزنند. بهترین راهکار استفاده از تثبیت کننده ولتاژ و یا محافظ برق مناسب است.

  1. ابزارهای جانبی را غیرفعال کنید

ابزارهای جانبی مختلف مانند فلش مموری، هارد اکسترنال و سایر دستگاه‌هایی که به سرفیس وصل می‌شوند، مصرف باتری را بیشتر می‌کنند. بهتر است در زمان‌هایی که استفاده از این ابزارها ضرورت ندارد، حتما آن‌ها را از سرفیس جدا کرد. اتصال بی‌مورد وسایل خارجی درگیری باتری را بیشتر کرده و در نهایت دستگاه زودتر از معمول به شارژ کردن نیاز خواهد داشت.

توضیحات شرکت مایکروسافت برای عمر بیشتر باتری

شرکت مایکروسافت در دفترچه راهنمایی که برای استفاده از سرفیس‌ها ارائه می‌دهد، در مورد روش استفاده از باتری تاکید دارد که باید از داغ کردن آن جلوگیری کرد. به کار بردن سرفیس در محیط‌های بسیار گرم توصیه نمی‌شود و حتی در حالت خاموش نیز نباید در جای گرم بمانند.

این شرکت همچنین توصیه می‌کند که اگر افراد کاری با سرفیس ندارند صفحه آن را قفل کنند و در حالت فعال نگه ندارند. استفاده از عکس پس زمینه تاریک و به تعویق انداختن بروزرسانی ایمیل‌ها و تقویم‌ها از دیگر روش‌های پیشنهاد شده برای کاهش مصرف باتری است. همچنین این شرکت پیشنهاد می‌دهد که کاربران اول سیم شارژر را به دستگاه وصل کنند و بعد دوشاخه را به پریز بزنند. بعد از شارژ شدن نیز ابتدا باید شارژر را از دستگاه جدا کرد.

خرید باتری سرفیس اصل از «آروند گارانتی»

«آروند گارانتی» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه انواع خدمات مربوط به تعمیرات و ارائه گارانتی دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی، تبلت، کنسول بازی و… است. این مجموعه محصولات اصل برندهایی مثل اپل، سرفیس، ایکس باکس، سونی و نینتندو را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.arvandguarantee.com  دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02142528000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز