روش تشخیص کفش چرم از سایر کفش ها

کفش چرم - کاماپرس
ژیوار

امروزه حجم تنوع کفش‌­ها – از وارداتی گرفته تا محصولات داخلی – بسیار زیاد شده است، اما به طور خلاصه می‌توان آنها را بر اساس تفاوت در مواد اولیه سازنده و ماهیت، قیمت‌، جنس و کاربری دسته‌­بندی کرد. کفش چرم از جمله محصولات داخلی است که در مقایسه با سایر کفش­ها و حتی نمونه­‌های خارجی طرفداران بیشماری دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی­‌های کفش چرم و تفاوت آن با سایر کفش‌­ها پرداخته است.

آشنایی با کفش چرم

کفش چرم دارای رویه چرم و زیره طبی و منعطفی است که به خاطر کیفیت و دوام بالا و همینطور زیبایی و در دسترس بودن به راحتی جای خود را در صنعت مد باز کرده است. راه رفتن با کفش چرم به دلیل سبکی و راحتی آن بسیار لذت­‌بخش است و کمترین فشار را به بدن وارد می­‌کند. از این کفش­‌ها در صورت نگهداری درست می‌­توان سال‌­ها استفاده کرد.

انواع چرم کفش

چرم طبیعی: یکی از مشهورترین انواع چرم کفش، چرم طبیعی است. این نوع چرم از پوست حیوانات به دست می‌آید و به سه گروه چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین تقسیم می‌شود.

چرم مصنوعی: چرم مصنوعی به صورت طبیعی و از پوست حیوانات دباغی نمی‌شود، بلکه به صورت صنعتی و بر پایه پلاستیک ساخته می‌شود. این نوع چرم شبیه به چرم طبیعی است و از آنجایی که هزینه تولید آن مقرون به صرفه است، طرفداران زیادی دارد و در صنایع کیف و کفش و پوشاک نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریان سفر امید

کفش چرم - کاماپرس

تفاوت کفش چرم طبیعی و مصنوعی

کفش­ه‌ایی که با چرم اصل دوخته شده­‌اند، تفاوت فاحشی با کفش­‌های تهیه شده از فوم دارند که با اطلاع از آنها می‌­توان کفش چرم اصل را از انواع دیگر کفش‌­ها تشخیص داد.

با لمس کردن کفش چرم می­‌توان متوجه انعطاف‌پذیری آن شد. در واقع کفش­ چرمی به واسطه انعطاف‌پذیری بالای خود شناخته می­‌شود و دارای عمر طولانی است؛ در حالی که این انعطاف پذیری در کفش چرم مصنوعی وجود ندارد و با لمس آن می­‌توان متوجه خشک بودن کفش شد.

کفش چرم اصل، شناسنامه دارد و می­‌توان از فروشنده، شناسنامه کفش را طلب کرد تا مطمئن شد که کفش مورد نظر از چرم اصل و طبیعی تهیه شده است. کفش چرم طبیعی بوی خاصی دارد. این بو فقط در کالاهای چرم حس می­‌شود و چرم­‌های مصنوعی هیچ گاه چنین بویی ندارند. پشت کفش چرم طبیعی، پوشش پرزی دارد؛ در حالی که کفش چرم مصنوعی دارای نخ­های توری و رشته‌­ای است.

تفاوت کفش چرم و فوم

اگر روی کفش چرم اندکی آب ریخته شود، کفش آن را جذب می­‌کند، در حالی که آب در کفش چرم مصنوعی نفوذ نمی­‌کند. کفش چرم اصل تفاوت قیمت زیادی با کفش چرم مصنوعی دارد. با لمس کردن درون و بیرون کفش می‌­توان متوجه اصل یا تقلبی بودن آن شد. کفش چرم از پوست حیوانات ساخته شده است و ضخامت آن یکسان نیست؛ در حالی که ضخامت چرم صنعتی در اغلب قسمت‌­های آن یکسان است.

کفش چرم طبیعی در برابر حرارت مقاوم است و با نزدیک کردن آتش، به راحتی مشتعل نمی­‌شود. اگر کفش چرم طبیعی تحت حرارت زیادی قرار گیرد، بویی شبیه به بوی سوختن مو از آن ساطع می‌­شود؛ در صورتی که کفش چرم مصنوعی به راحتی می­‌سوزد.

با لمس کرن کفش چرم اصلی می­توان متوجه گرمای آن شد؛ چرا که از پوست حیوانات ساخته شده است، اما کفش چرم مصنوعی چنین حسی را به انسان منتقل نمی­‌کند. اگر کفش چرم اصلی زیر نور مستقیم قرار گیرد، نور را به صورت یکدست منعکس نمی­‌کند؛ چرا که برخی قسمت های پوست حیوان، مات و قسمت‌­های دیگر براق است.

اصول نگهداری از کفش چرم

برای تمیز کردن کفش چرمی، باید با یک پارچه‌ نرم یا یک برس، گرد و خاک روی کفش را پاک کرد. سپس باید آن را واکس زد و از نرم‌کننده‌ چرم استفاده کرد؛ به این صورت که با برس، نرم کننده را روی کفش کشید تا پخش و جذب چرم شود. سپس باید اجازه داد که کفش‌­ها چند ساعت استراحت کنند و بعد دوباره به آنها واکس زد.

کفش چرم- کاماپرس

خرید محصولات چرم طبیعی از «چرم پرسیس»

چرم پرسیس، مجموعه‌ای از محصولات برتر بهترین برندهای ملی ایران است. سیستم توزیع کالا و خدمات به مشتریان در چرم پرسیس با به‌ کارگیری زیرساخت‌های استاندارد، تضمین‌کننده‌ تحویل به موقع کالا و پشتیبانی پاسخگو در صورت خرید اینترنتی از نشانی اینترنتی https://persisleather.ir است.

چرم پرسیس با ارائه تسهیلات خرید قسطی چرم طبیعی برای مشتریان خود، خیال آنان را بابت خرید چرم طبیعی راحت کرده است؛ به همین خاطر می‌توان با استفاده از این شرایط ویژه تجربه‌ خریدی عالی و باکیفیت از این مجموعه داشت. همچنین این مجموعه در مرحله تولید چرم و مواد اولیه تا تولید و عرضه کفش، نظارت کامل بر کیفیت دارد و به همین خاطر بهترین محصولات را به دست مشتریان خود می‌رساند.

متقاضیان برای خرید حضوری نیز می‌توانند به نشانی تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پلاک 60 و همچنین تهران، ایران مال، طبقه جی 2، جنب کتابخانه جندی‌شاپور، سالن 2، غرفه 10 مراجعه کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن 02128421139 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز