روش‌ های کلاهبرداری از مشتریان در هنگام خرید طلا

ژیوار

طلا جزو ارزشمندترین فلزات جهان است که کاربردهای بسیاری مانند استفاده به صورت زیورآلات، انجام سرمایه‌گذاری، کاربرد صنعتی و پزشکی دارد. قیمت بالای خرید طلا باعث شده که افراد سودجو به دنبال کلاهبرداری و روش‌های متفاوت تقلب در بازار این فلز ارزشمند باشند؛ به همین خاطر با شناخت انواع روش‌های کلاهبرداری می‌توان از ضرر و زیان در هنگام خرید طلا جلوگیری کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هشت روش کلاهبرداری در هنگام خرید طلا ‌پرداخته است.

تقلب در عیار طلا

برخی از طلافروشی‌ها، مصنوعات و زیورآلات طلا با عیار پایین را به جای طلا با عیار بالا می‌فروشند. به عنوان نمونه، ممکن است یک قطعه طلای 16 عیار را به جای طلای 18 عیار بفروشند.

فروختن طلای کارکرده به جای طلای نو

طلای دست دوم بدون مالیات و اجرت ساخت است؛ یعنی شما هنگام خرید طلای کارکرده تنها باید ارزش طلا براساس وزن، عیار و سود فروشنده را پرداخت کنید و نیازی به پرداخت نرخ مالیات و اجرت ساخت نیست. این در حالیست که افراد سودجو طلای کارکرده را به عنوان طلای نو می‌فروشند تا بتوانند مبلغی بیشتر برای مالیات و اجرت ساخت آن از مشتری دریافت کنند.

خرید طلا در فضای مجازی

امروزه با گسترش تکنولوژی و استفاده از اینترنت و فضای مجازی، بستر مناسبی برای کلاهبرداری در خرید طلا به وجود آمده است. در چنین فضایی برخی از کلاهبرداران اقدام به فروش طلا در کانال‌ها، گروه‌های تلگرامی و دیگر پلتفرم‌ها می‌کنند، اما پس از پرداخت پول، از گروه‌ها و صفحات مجازی حذف می‌شوند یا اینکه دیگر فروشنده پاسخگو نخواهد بود؛ بدین جهت بهتر است که خرید طلا به صورت آنلاین تنها از وبسایت‌های معتبر و دارای نشان اعتماد الکترونیک انجام شود.

دریان سفر امید

خرید طلا - کاماپرس

ارائه قیمت اشتباه

براساس قوانین اتحادیه صنف طلا و جواهر، فروشندگان طلا باید تابلو اعلام قیمت روز طلا را در معرض دید مشتری قرار دهند، اما با این وجود باز هم امکان تقلب و کلاهبرداری در فروش طلا وجود دارد. برخی از طلافروشی‌ها به مشتریانی که اطلاعات کافی ندارند، قیمت نادرست ارائه می‌دهند. به عنوان نمونه، قیمت یک گرم طلای نو یا نرخ مالیات و اجرت ساخت را بیش از ارزش واقعی آن اعلام می‌کنند.

فروش طلای شکن

طلای شکن دارای ناخالصی زیادی بوده و بسیار شکننده است؛ به همین خاطر از این طلا نمی‌توان برای ساخت مصنوعات مختلف استفاده کرد. این در حالیست که برخی از طلافروشان، طلای شکن را به جای طلای خالص و اصل به مشتریان عرضه می‌کنند.

خرید طلا - کاماپرس

کم فروشی

گاهی طلافروشان، وزن دقیق قطعه طلای خریداری شده توسط مشتری را در فاکتور درج نمی‌کنند. به عنوان مثال یک قطعه‌ طلا پنج گرم وزن دارد، اما برای دریافت سود بیشتر، مقدار وزن آن را بیش از پنج گرم محاسبه می‌کنند و برخی از مشتریان نیز که اطلاعات زیادی درباره خرید طلا ندارند، به لحاظ مالی دچار زیان می‌شوند.

فروش طلای تقلبی

برخی از طلافروشان، زیورآلات ساخته شده با دیگر فلزات را که دارای آبکاری یا روکش طلا هستند، به جای طلای اصل می‌فروشند. همچنین امکان دارد از فلزاتی با رنگ یا علائم ظاهری مشابه با طلا استفاده کنند. افراد ناآگاه نیز در صورت مراجعه به فروشگاه‌های نامعتبر دچار زیان می‌شوند.

خرید طلا - کاماپرس

دریافت سود بالا

خرید طلا از سوی مشتریان همواره با مقداری سود برای فروشنده همراه است که به عنوان سود تک فروشی نیز شناخته می‌شود. اغلب طلافروشان به ازای فروش طلا، بین سه تا هفت درصد از ارزش طلا را به عنوان سود برای خود محاسبه می‌کنند، اما امکان دارد سود بیشتری از مشتریان‌ دریافت کنند که یکی دیگر از روش‌های تقلب و کلاهبرداری به شمار می‌رود.

خرید طلا از «طلاسی»

طلاسی، پلتفرم خریدوفروش آنلاین طلای خام و بدون اجرت و معتبرترین راه برای حفظ ارزش سرمایه‌ مشتریان است. این مجموعه با قابلیت نقدشوندگی سریع، دارایی مشتریان را تضمین می‌کند تا در هر زمانی از شبانه‌روز بتوانند طلای خود را در سایت طلاسی بفروشند و وجه آن را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند. با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و نظایر آن می‌توان در کمترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول، خرید طلا انجام داد.

علاقه‌مندان برای خرید حضوری از طلاسی می‌توانند به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44 یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز