رمز عبور 15 میلیون کاربر گوگل ناپدید شد

ژیوار

پس از وقوع باگ نرم‌افزاری در CrowdStrike که میلیون‌ها کامپیوتر ویندوزی را در سراسر جهان با صفحه‌ی آبی مرگ مواجه کرد و اختلالات گسترده‌ای ایجاد کرد، حالا نوبت به گوگل رسیده است. براساس گزارش فوربز، حدود ۱۵ میلیون کاربر ویندوزی گوگل کروم در فاصله‌ی ۱۸ ساعته بین تاریخ ۲۴ تا ۲۵ ژوئیه (که معادل ۳ تا ۴ مرداد ۱۴۰۳ است) از دسترسی به رمزهای عبور خود محروم شدند.

به گزارش کاماپرس، این مشکل اصلی در بخش مدیریت پسورد گوگل کروم (Google Password Manager) رخ داده است. با توجه به اینکه کروم بیش از ۳ میلیارد کاربر دارد، تعداد زیادی از کاربران برای مدیریت پسوردهای پیچیده خود از این قابلیت استفاده می‌کنند.

مشکل دسترسی به پسورد در گوگل کروم، که بیشتر در نسخه M127 این مرورگر در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده شد، باعث شده کاربران نتوانند به پسوردهای ذخیره‌شده قبلی دسترسی پیدا کنند و همچنین پسوردهای جدید به طور کامل نامرئی شوند. اگرچه این مشکل فقط به آپدیت M127 محدود بود، اما تأثیر آن بر تعداد قابل توجهی از کاربران قابل توجه بوده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

اولین راه حل ارائه شده برای مشکل دسترسی به پسورد در گوگل کروم، برای اکثر کاربران چندان کاربردی نبود، زیرا نیازمند راه‌اندازی مرورگر از طریق وارد کردن دستور خاص در ابزار خط فرمان بود. این باگ در حال حاضر با راه‌اندازی مجدد مرورگر رفع می‌شود، اما حدود ۱۸ ساعت طول کشید تا گوگل بتواند آن را حل کند. گوگل ضمن عذرخواهی از کاربران برای هرگونه ناراحتی که این اختلال در سرویس‌های آن‌ها ایجاد کرده است، اعلام کرد: «برای هرگونه مشکل و قطعی‌ای که این اختلال در سرویس ما ایجاد کرد، عذرخواهی می‌کنیم.»

انتهای پیام

مرتبط با : گوگل
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز