پسورد ویندوز را چگونه ریست کنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ريست پسورد ويندوز در مواقعي كه پسورد ويندوز را فراموش مي كنيم مي تواند ما را از نگراني نجات دهد. فراموش كردن پسورد ويندوز تجربه تلخي است كه اغلب كاربران ممكن است با آن مواجه شده باشند و ندانند چگونه مي تواند حل شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از رایانه کمک، خوشبختانه راه ساده اي براي حل اين مشكل وجود دارد. رايانه كمك در اين مقاله تصميم دارد به آموزش ريست پسورد ويندوز بپردازد. تا انتها با رايانه كمك همراه باشيد تا شما هم ياد بگيريد و از اين مقاله بهره كافي را ببريد.

پسورد ويندوز چيست؟

پسورد ويندوز رمزي است كه پس از نصب ويندوز براي امنيت اطلاعات سيستم و عدم دسترسي ديگر افراد تبيه مي شود. و در صورت وارد كردن صحيح پسورد ميتوان به محيط كاربري ويندوز دسترسي داشت. در صورتي كه اشتباه اين پسورد وارد شود ويندوز اجازه ورود نداده و مشكل ساز مي شود.

راز آسمان پایتخت

پسورد ويندوز را مي توان با ورود به تنظيمات ويندوز از قسمت  account بر روي ويندوز قرار داد. كافيست گزينه sign-in options را انتخاب كرده و سپس در قسمت  password دكمه add را  بزنيم. تا وارد قسمت تعيين password جديد شويم. ممكن است پس از نصب ويندوز و مدتي كار با سيستم با مشكلاتي مانند بالا نيامدن ويندوز و يا اينكه مدت زمات زيادي طول بكشد تا وارد صفحه اي كه پسورد را مي خواهد مواجه شويم. در اينجا لازم است بدانيم اين مشكلات دليل بر اين نيست كه پسورد باعث كندي شده بلكه دليل بر مشكلات ديگر ويندوز است  كه لازم است به حل مشكل كند شدن ويندوز بپردازيم.

ويندوز اغلب با دو دسته مشكل روبرو مي باشد كه  برخي از مشكلات در حين اپديت شدن ويندوز به وجود مي آيند و برخي مربوط به  ظرفيت حافظه، ويزگي هاي منحصر به فرد ويندوز، فعال سازي  و بروز رساني هاي ويندوز مي باشد كه به خود سيستم عامل ارتباطي ندارد. اگر در حال كار با ويندوز 11 هستيم از انجايي كه اين ويندوز جديد است كاربران را  با خطاهاي زيادي روبرو كرده است كه رایج ترین ارور های ویندوز 11 را در  اين لينك معرفي و حل آن ها پرداخته ايم.

و اما پس از تعيين رمز ويندوز در برخي موارد از كاربران زيادي گزارش دريافت كرده ايم كه پس از اينكه پسورد براي ويندوز تعيين كرديم ممكن است به هر دليلي پسورد وارد شده را فراموش كرده باشيم كه در ادامه به بررسي راهكاري براي حل اين مشكل مي‌پردازيم.

آموزش ريست پسورد ويندوز

در مواقعي كه پيش مي آيد رمز عبور سیستم خود را فراموش کرده باشيم و توانایی ورود به سیستم را نداشته باشيم. ممكن است تصمیم به تعویض ویندوز گرفته و یا از طریق شرکت های گوناگون و فروشگاه ها اقدام به برداشتن رمز عبور خود كنيم. اما به دلیل وجود اطلاعات و فايل هاي شخصي بر روی سیستم تعویض ویندوز ممكن است باعث از دست رفتن اطلاعات شود. برای اینکار ما نیاز به یک دیسک Hiren’s Boot DVD داریم تا به كمك آن پسورد را ريستارت كنيم. براي اين كار ابتدا سيستم خود را ریست کرده و بعد از ورود به منوی BIOS نوع بوت دستگاه خود را بر روی دیسک قرار داده و بعد از ذخیره از BIOS خارج شده تا بوت از طریق دیسک انجام و منوی Hiren’s Boot برای ما نشان داده شود.

سپس مشاهده میکنیم که پنجره Hiren’s Boot برای ما ظاهر مي شود. و رد ادامه مراحل حذف پسورد ويندوز را انجام مي دهيم

۱-  از پنجره ابتدایی Hiren’s Boot گزینه Hard Disk Management  را انتخاب مي كنيم.

۲-  از پنجره باز شده Active Boot Disk  را انتخاب مي كنيم.

۳-  Start Active boot Disk For Windows را انتخاب كرده، سپس؛

۴ – در پنجره ظاهر شده بر روی Ok کلیک کرده و یا صبر مي كنيم زمان نمایش گذشته و پنجره بسته شود .

۵ – پس از بالا آمدن صفحه اصلی برنامه از منوی Star ابتدا Program را انتخاب و سپس Active Password Changer را انتخاب مي‌کنيم.

۶- اكنون گزینه Select volume with windows operation system manually را انتخاب و بر روی Next کلیک مي‌كنيم.

۷-   درایو مورد نظر خود را انتخاب و با کلیک روی Next به مرحله بعد می‌رویم.

۸-  اکانتی را که خواهان حذف پسورد آن هستیم را انتخاب و بر روی Next  کلیک كرده در پنجره باز شده بر روی Save کلیک کرده و سپس گزينه Yes را انتخاب مي كنيم.

9- در نهايت سیستم را ریست کرده و با ویندوز اصلی خود بالا مي آييم.

سخن پایانی

اگر با فراموشي پسورد ويندوز مواجه شده ايد و دچار استرس و نگراني از دست رفتن اطلاعات يا دوباره برنگشت به محيط كاربري ويندوز هستيد لازم است بگوييم حذف پسورد ويندوز امكان پذير است و مي توان با راهكارهايي آن ر ا ريست كرد. ريست پسورد ويندوز با كمك نرم افزار امكان پذير است. در اين مقاله  به آموزش ريست پسورد ويندوز پرداختيم. اگر هنگام مواجه با اين مشكل و رفع آن نياز به راهنمايي داشتيد رايانه كمك با كادر مجرب و كارشناساني كه دارد تا كنون توانسته سوال بسياري از كاربران و مشكلات آن ها  را برطرف كند.

شما نيز مي توانيد در صورت نياز به راهنمايي بيشتر ريست پسورد ويندوز با تيم فني رايانه كمك در خواست كمك داشته باشيد. كه با آموزش قدم به قدم به شما كاربران كمك مي كنند تا پسورد خود را ريست كرده و وارد محيط كاربري ويندوز سيستم شويد.

برای تماس با رایانه کمک می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز