رقابت نفسگیر 2 گزینه اصلی بر سر تصاحب وزارت ورزش

ورزش - کاماپرس
ژیوار

وزارت ورزش و جوانان، به عنوان متولی اصلی موضوع جوانان، ورزش و ازدواج شناخته می‌شود. همچنین وظیفه تسهیل ازدواج جوانان، شناسایی نخبگان جوان و تقویت فضا و امکانات ورزشی از دیگر وظایف این اورگان به حساب می‌آید. حالا با برگزاری مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری جدید، گزینه‌های برای تصدی این وزارتخانه مطرح شده است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی مختصری از دو چهره‌ مطرح شده برای وزارت ورزش و جوانان می‌پردازد.

 رضا صالحی‌امیری؛ سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان

یکی از گزینه‌های مطرح شده برای وزارت ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری، رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران است. او قبل از دولت حسن روحانی به دلیل کار در وزارت اطلاعات و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، جزو مقام‌های امنیتی و سیاستمداران سابق به حساب می‌آید.

امیری سوابق اجرایی بسیاری در کارنامه خود دارد؛ علاوه بر اینکه قائم مقامی امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود و در زمان محمدعلی نجفی از سمتش از شهرداری استعفا کرد، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم بوده است.

امیری در دولت حسن روحانی حدود 2 ماه‌ونیم سرپرست وزارت ورزش و جوانان کشور بود که همین احتمال‌ها را برای تصدی او بر این کرسی قوی‌تر می‌کنند. رضا صالحی امیری در حال حاضر با مدرک دکتری مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات، دانشیار دانشگاه است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

روایت نیما قاضی از کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات

رقابت 3 اقتصاددان گردن کلفت برای تصاحب کرسی وزارت اقتصاد

محمدمهدی تندگویان؛ معاون سابق امور جوانان وزارت ورزش

یکی دیگر از افرادی که احتمال دارد بر صندلی وزارت ورزش و جوانان بنشیند، محمد مهدی تندگویان است که دارای رزومه اجرایی قابل تاملی است. تندگویان، فرزند محمد جواد تندگویان، وزیر نفت در دولت علیرضا رجایی است.

او نیز در دولت دوازدهم معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بوده است. همچنین در دوره چهارم شورای شهر، سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر شد و بعد از اتمام این دوره از شورای شهر، با حکم وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم، معاون امور ساماندهی جوانان شد؛ سمتی که حالا بسیاری به واسطه این تجربه‌ی او، احتمال وزیر شدن او را محتمل می‌دانند.

همچنین در پرونده اجرایی تندگویان، دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان هم وجود دارد که این کارنامه نشان می‌دهد محمد مهدی بیشتر از آنکه فرد سیاسی باشد، یک فرد اجرایی بوده است. یکی از حواشی تندگویان به ماجرای رد صلاحیت‌های انتخابات چهارم شورای شهر مربوط است که به دلیل بیانیه جمعی از فرزندان شهدا در واکنش به روند انتخابات سال 88، او برای مدت کوتاهی رد صلاحیت شد ولی بعد دوباره صلاحیتش تایید شد.

محمدمهدی تندگویان مدرک کارشناسی حوزه بهبود زندگی شهری را هم دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز