دلایل و روش های برطرف کردن بوی بد یخچال و فریزر ال جی

ژیوار

بوی بد یخچال و فریزر ال جی می‌تواند به دلیل خراب شدن مواد غذایی یا سرد نبودن کامل یخچال اتفاق بیفتد. روش‌های خانگی مختلفی برای رفع بوی ناخوشایند یخچال وجود دارد، اما در صورتی که مشکل اصلی در عملکرد آن باشد، پیش از هر چیز باید عیب یابی کرد. اگر یخچال تعمیر نشود ممکن است تمام مواد داخل آن خراب شوند.

کاماپرس در این گزارش دلایل اصلی بو گرفتن یخچال و فریزر ال جی را بررسی می‌کند و راه حل لازم برای هر یک را پیشنهاد می‌دهد.

چرا یخچال و فریزر بو می‌گیرد؟

تمیز نبودن سینی یخچال

از دلایل تاثیرگذاری که می‌تواند باعث بدبو شدن یخچال و فریزر ال جی شود، تمیز نبودن سینی‌های آن است. ریختن مواد غذایی بر روی سینی‌ها باعث آلودگی تدریجی می‌شود و در مرور زمان بوی بدی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید سینی‌ها را هر چند وقت یک بار تمیز کرد. توصیه می‌شود که افراد سینی‌ها را از یخچال خارج کنند و بعد با اسفنجی که آب و جوش شیرین دارد آن‌ها را بشویند. بعد می‌توان سینی‌ها را خشک کرد و در جای خود قرار داد.

فاسد شدن گوشت در یخچال

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث بو گرفتن یخچال و فریزر ال جی می‌شود، وجود گوشت فاسد در آن است. برای رفع این بو ابتدا باید گوشت را خارج کرد و بعد دستگاه را از برق کشید. بعد پیشنهاد می‌شود تا کمی ترکیب وانیل و جوش شیرین به مدت 6 تا 8 ساعت در یخچال نگه‌داری شود. همچنین می‌توان از ترکیب قهوه و سرکه با آب نیز برای رفع بوی بد یخچال کمک گرفت.

دریان سفر امید

تمیز نبودن داخل یخچال

بخش‌های مختلف یخچال مانند قفسه‌های در، طبقات و دیواره‌ها می‌توانند کثیف شوند و باعث ایجاد بوی نامطبوع باشند. به همین منظور توصیه می‌شود که برای جلوگیری از بوی بد، حداقل هفته‌ای یک بار فضای داخلی یخچال با آب گرم و جوش شیرین تمیز شود. البته می‌توان از مواد شوینده و کف هم استفاده کرد.

استاندارد نبودن دمای یخچال

اگر دمای یخچال استاندارد نباشد باعث ایجاد بوی بد خواهد شد. دمای مناسب در حدود 35 تا 37 درجه است که البته در شرایط دمایی مرطوب شاید متفاوت باشد. برای تشخیص درست بودن دما باید از دفترچه راهنمای خود دستگاه کمک گرفت.

آلوده بودن کشوهای یخچال

کشوهای یخچال که در اکثر مدل‌ها در قسمت پایین قرار دارند، بیشتر برای حبوبات و میوه‌ها یا سبزیجات به کار می‌روند و ممکن است با باقی ماندن بیش از حد میوه و سبزی در آن، بو بگیرند. بهتر است حتما این بخش‌ها را با دقت شست و از خراب شدن میوه و سبزی در آن جلوگیری کرد.

خاموش شدن یخچال

خاموش بودن یخچال باعث بو گرفتن آن می‌شود و نباید بیش از 72 ساعت طول بکشد. در صورتی که افراد از یخچال استفاده نمی‌کنند، باید منتظر بوی بدی که از آن خارج می‌شود باشند.

مشکل کندانسور یخچال

گازی که در کویل‌های کندانسور یخچال جریان دارد، در صورت خاموش بودن یخچال به احتمال زیاد دچار مشکل می‌شود. اگر میله‌هایی که در بخش پشتی دستگاه قرار دارند و برای خنک کردن آن به کار می‌روند خراب شوند یا عملکرد کندتری داشته باشند، یخچال کمتر از قبل خنک می‌شود و بو می‌گیرد.

استفاده از قطعات غیراستاندارد

کیفیت پایین قطعات به کار رفته در یخچال تاثیر زیادی در بدبو شدن محیط داخلی آن دارد. همچنین اگر قطعات خراب شوند و یا آسیب ببینند احتمالا بوی بد بیشتر می‌شود.

چطور بوی بد یخچال و فریزر ال جی را از بین ببریم؟

جوش شیرین و سرکه

در این روش یک لیوان آب و جوش شیرین یا آب و سرکه لازم است. جوش شیرین و سرکه را نباید با یکدیگر ترکیب کرد. برای محلول جوش شیرین تنها دو قاشق غذا خوری از آن لازم است و برای محلول سرکه نصف لیوان سرکه به کار می‌رود. سپس این لیوان‌ها را باید در گوشه‌ای از یخچال قرار داد تا بوی بد از بین برود.

لیمو

در این روش، یک تکه از لیموی برش داده شده در یک کاسه قرار می‌گیرد و بعد به داخل یخچال می‌رود. لیمو به عنوان یک بوگیر جذاب می‌تواند بوی بد محوطه بسته را بگیرد. بهتر است لیمو هر هفته یک بار عوض شود.

سیب زمینی و آرد جو

در این روش نیز باید سیب زمینی را پوست کنده و در داخل یخچال گذاشت. آرد جو نیز در داخل یک کاسه به درون دستگاه می‌رود و باعث رفع بوی بد آن می‌شود.

کربن فعال

کربن فعال را باید در یک کاسه گذاشت و در گوشه یخچال قرار داد. معمولا در این روش بوی بد یخچال به سرعت گرفته می‌شود.

بوگیر یخچال

بوگیرهای یخچالی مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانند به رفع بوی بد کمک کنند. البته این بوگیرها از مواد شیمیایی کمک می‌گیرند و می‌توانند برای سلامتی مضر باشند.

نکات کلی در نگه داری از یخچال:

  • مواد غذایی را بدون درپوش در یخچال نگذارید.
  • یخچال را مرتب تمیز کنید.
  • به صداهای یخچال و کارکردن مناسب آن توجه داشته باشید.
  • با تغییر فصل دمای یخچال را تغییر دهید.

نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر ال جی

در صورتی که یخچال و فریزر ال جی با رعایت تمام نکات همچنان دچار مشکل بود و بوی بدی ایجاد می‌کرد. به احتمال زیاد یکی از قطعات اصلی آن ایرادی جدی دارد. در این مورد، می‌توانید از نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی کمک بگیرید.

این نمایندگی با 90 روز ضمانت کتبی خدمات خود را ارائه می‌دهد و تکنسین‌های حرفه‌ای دارد. این مجموعه با تعمیر در محل، اتلاف وقت را به حداقل می‌رساند و از قطعات اصلی کمپانی ال جی استفاده می‌کند. همچنین خدمات سرویس یخچال و فریزر ال جی نیز با بهترین سرعت و کیفیت در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر ال جی از سایت این مجموعه با آدرس www.lgposhtiban.com دیدن کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ال جی پشتیبان
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز